Η ανθρώπινη πλευρά του marketing: soft skills

Η ανθρώπινη πλευρά του marketing: soft skills

Η τεχνητή νοημοσύνη και η μηχανική εκμάθηση είναι πλέον όροι με μεγάλη δημοτικότητα. Όμως, όλος αυτός ο αυτοματισμός και η προσήλωση στα δεδομένα ελοχεύει έναν κίνδυνο: τον παραγκωνισμό του ανθρώπινου στοιχείου.

Αν και οι ρομποτικού τύπου παρεμβάσεις έχουν αυξηθεί και γίνεται μάλιστα και λόγος για αντικατάσταση του ανθρώπινου δυναμικού με μηχανές, θα υπάρχουν πάντοτε κάποιες δουλειές/δραστηριότητες οι οποίες δε θα μπορούν να διεξαχθούν από τα ρομπότ, όσο εξελιγμένα και αν αυτά είναι. Οι μηχανές δεν έχουν ακόμη αποκτήσει κάποιες δεξιότητες και ικανότητες που παραμένουν απαραίτητες για την ανθρώπινη αλληλεπίδραση. Αυτό δε σημαίνει ότι αποκλείεται τα AI να αποκτήσουν κάποτε ενσυναίσθηση (όσο “τρομακτικό” και αν μπορεί να σας ακούγεται αυτό). Απλώς, αυτή τη στιγμή, η ενσυναίσθηση είναι το προνόμιο των ανθρώπων.

Μερικοί βλέπουν την τεχνητή νοημοσύνη και τον αυτοματισμό ως απειλή. Για όσους θέλουν να κάνουν επαναλαμβανόμενη εργασία με ελάχιστο γνωστικό φορτίο, οι μηχανές πιθανώς να αποτελούν απειλή για την επιβίωσή τους. Άλλοι βλέπουν ότι τα θαύματα και οι δυνατότητες της τεχνητής νοημοσύνης και της μηχανικής μάθησης χρειάζονται απαραίτητα τα πλεονεκτήματα που είναι μοναδικά στην ανθρώπινη εμπειρία. Συνεπώς, είναι σημαντικό να γνωρίζετε ποια είναι αυτά τα χαρακτηριστικά ή δεξιότητες τα οποία δε μπορούν να αναπληρωθούν ή να αντικατασταθούν από την επέλαση των μηχανών και του αυτοματισμου.

Σε αυτές τις δεξιότητες εντάσσονται τα λεγόμενα “soft skills ”, δεξιότητες όπως είναι για παράδειγμα η κριτική σκέψη και η δυνατότητα επίλυσης προβλημάτων. Οι μηχανές κάνουν αυτό που έχουν προγραμματιστεί να κάνουν. Δεν μπορούν να εκτιμήσουν μια κατάσταση και να κατανοήσουν τα πολλά διασταυρούμενα πολιτιστικά και συναισθηματικά πλαίσια που συχνά θα επηρεάσουν σημαντικά την εξεύρεση της καλύτερης λύσης για οποιοδήποτε πρόβλημα. Τα περισσότερα προβλήματα που πρέπει να λυθούν είναι περίπλοκα και μόνο τα ανθρώπινα όντα στην αίθουσα μπορούν να διαπραγματευτούν μέσα σε έναν τόσο ασταθή ιστό εννοιών και συνεπειών.

Με τόσες πολλές διαθέσιμες πληροφορίες - η αλήθεια ή η χρησιμότητα των οποίων είναι συχνά αμφισβητήσιμη - το να μπορείς να σκεφτείς κριτικά και να αξιολογήσεις την αξιοπιστία και την αξία σε πολύπλευρα και ρευστά πλαίσια είναι μια ουσιαστική δεξιότητα για την κατάκτηση της επιτυχίας τόσο στον επιχειρηματικό κόσμο όσο και στη ζωή.

Ενισχύστε τη συναισθηματική σας νοημοσύνη. Επινοημένος από τον Daniel Goleman, ο όρος «συναισθηματική νοημοσύνη» αποτελείται από τέσσερις τομείς: την αυτογνωσία, την αυτοδιαχείριση, την κοινωνική συνειδητοποίηση και τη διαχείριση των σχέσεων. Η ανάπτυξη και η καλλιέργεια της συναισθηματικής νοημοσύνης μας βοηθούν να κατανοήσουμε βαθύτερα τις ανάγκες και συμπεριφορές του κοινού μας, να αυξήσουμε αποτελεσματικά την παραγωγικότητά μας και να διαμορφώσουμε σχέσεις πιο ουσιαστικές και δυνατές. Η συναισθηματική νοημοσύνη μαθαίνεται και γίνεται πιο δυνατή, όπως ένας μυς τον οποίο γυμνάζουμε.

Αυξήστε την ενσυναίσθηση σας. Πιθανότατα έχετε ακούσει / δει την ενσυναίσθηση να αναφέρεται πολύ τελευταία, ειδικά όσον αφορά την εμπειρία των πελατών, την εμπειρία των εργαζομένων και γενικά τη βελτίωση της οργανωτικής και επιχειρηματικής απόδοσης και παραγωγικότητας. Η έρευνα υποστηρίζει την επιχειρηματική υπόθεση ότι η ενσυναίσθηση επιτρέπει ουσιαστική επικοινωνία και το χτίσιμο εμπιστοσύνης με υπαλλήλους, συναδέλφους, συνεργάτες και πελάτες.

Φροντίστε να εξελίσσετε συνεχώς τις ανθρώπινες δεξιότητες και γνώσεις σας. Υιοθετείστε την πρακτική της δια βίου μάθησης. Η ενημέρωση σχετικά με τις δεξιότητες και τις τεχνολογίες στον τομέα σας είναι το ελάχιστο που μπορείτε και θα έπρεπε να κάνετε. Αναζητήστε έναν μέντορα. Εκπαιδεύστε τον εαυτό σας. Για να προχωρήσετε μπροστά, είναι ζωτικής σημασίας να επεκτείνετε τις δεξιότητες σας, να αποκτήσετε νέες ικανότητες και να κοιτάξετε μπροστά για να μάθετε πού αναπτύσσονται οι τεχνολογίες και σε τί δραστηριοποιούνται. Όλο και περισσότερο, αυτό περιλαμβάνει την επίγνωση ευρύτερων κοινωνικών, πολιτικών και οικονομικών πλαισίων, τα οποία όλα συντελούν στην ενσυναίσθηση, τη συναισθηματική σας νοημοσύνη και, τελικά, την ικανότητά σας να συνεργάζεστε με άλλους σε μια συνεχώς διευρυνόμενη και διασυνδεδεμένη παγκόσμια οικονομία.

Στο κάτω-κάτω, εάν συνεργάζεστε με συνεργάτες και πελάτες που είναι ανθρώπινα όντα, χρειάζεστε τη συμμετοχή ανθρώπων. Οι πελάτες εξακολουθούν να θέλουν να αλληλεπιδρούν με ανθρώπους. Οι εργαζόμενοι πρέπει να αισθάνονται ότι συνεισφέρουν και ότι η εργασία τους εκτιμάται και ότι η εμπειρία των εργαζομένων έχει άμεσο αντίκτυπο στην εμπειρία των πελατών.

Βλέπουμε λοιπόν ότι ο αυτοματισμός και οι μηχανές μπορεί να έχουν ήδη δυναμική παρουσία, αλλά ο ανθρώπινος παράγοντας είναι ως ένα βαθμό αναντικατάστατος. Είναι λοιπόν εύλογο και θεμιτό να επενδύσετε στα soft skills σας και να διατηρήσετε τη συναισθηματική νοημοσύνη και την ανθρώπινη πλευρά σας αξίες αναντικατάστατες για την επιχείρηση και τους πελάτες σας.

 

Επικοινωνήστε

Χάλκης 5, Νέο Ηράκλειο, Αττική

  • dummy2102838009

  • dummy2102838091

  • dummy info@logicsoft.gr

NEWSLETTER

Εγγραφείτε στη λίστα μας για να λαμβάνετε ενημερώσεις
Please fill the required field.

Search