ΤΙ ΑΓΟΡΑΖΟΥΝ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΕΝ ΜΕΣΩ ΚΟΡΟΝΟΙΟΥ-ΕΚΡΗΞΗ ΣΤΙΣ ΔΙΑΔΥΚΤΙΑΚΕΣ ΠΩΛΗΣΕΙΣ

ΤΙ ΑΓΟΡΑΖΟΥΝ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΕΝ ΜΕΣΩ ΚΟΡΟΝΟΙΟΥ-ΕΚΡΗΞΗ ΣΤΙΣ ΔΙΑΔΥΚΤΙΑΚΕΣ ΠΩΛΗΣΕΙΣ

«Εκρηξη» ηλεκτρονικών πωλήσεων: Τι αγοράζουν οι Ελληνες στην καραντίνα

Κατακόρυφη αύξηση έχουν καταγράψει οι ηλεκτρονικές αγορές των Ελλήνων από ηλεκτρονικά καταστήματα εν μέσω της καραντίνας για την πανδημία του κορονοϊού. Η άνοδος που σημειώθηκε υπολογίζεται γύρω στο 134% σε εβδομαδιαία βάση.

 

Την μελέτη εκπόνησε ο Ελληνικός Σύνδεσμος Ηλεκτρονικού Εμπορίου που χρησιμοποίησε της μηχανές σύγκρισης τιμών BestPrice & Skroutz και στοιχεία από την Google, σε συνεργασία την ομάδα eMarket Intelligence της Convert Group. Εκατοντάδες κατηγορίες προϊόντων γνωρίζουν πρωτοφανή ζήτηση μέσω online αγορών όπως τα παζλ (+1.654%), οι web κάμερες (+1.256%), τα γάντια μιας χρήσης (+1.121%) και τα στρώματα γυμναστικής (+772%), σε σύγκριση με τον Φεβρουάριο. Οξύμετρα, αλτήρες, καθαριστικά επιφανειών και είδη ραπτικής κατέγραψαν επίσης αύξηση, όπως διαπιστώνει κανείς από τους πίνακες.

Η επίδραση της πανδημίας του κορονοϊού στο ηλεκτρονικό εμπόριο της Ελλάδας

 

Σύμφωνα με τα στοιχεία της έρευνας, η online επισκεψιμότητα σε όλες τις μεγάλες κατηγορίες ηλεκτρονικού εμπορίου αυξάνεται κάθε εβδομάδα εδώ και 4 εβδομάδες με πρωταγωνιστές τα Προϊόντα Ψυχαγωγίας με +433%, τον Αθλητισμό & Hobby με +129% και τα Παιδικά – Βρεφικά Είδη με +118% για την εβδομάδα 30 Μαρτίου – 5 Απριλίου 2020 σε σχέση με την εβδομάδα 2 Μαρτίου – 8 Μαρτίου 2020 που ήταν και η τελευταία προ καραντίνας.

Ταυτόχρονα στο ίδιο διάστημα που εκτοξεύεται η online επισκεψιμότητα σε κατηγορίες ηλεκτρονικού εμπορίου μειώνεται δραματικά η επισκεψιμότητα στο φυσικό δίκτυο καταστημάτων, εμπορικών κέντρων και χώρων ψυχαγωγίας σε ποσοστό που φτάνει το -85% μέσα στην εβδομάδα 30 Μαρτίου – 5 Απριλίου 2020 σε σχέση με την βάση των 5 εβδομάδων 3 Ιανουαρίου – 6 Φεβρουαρίου 2020.

 

Στον αντίποδα βρίσκονται κατηγορίες ηλεκτρονικού εμπορίου με προϊόντα αυτοκίνησης και μοτοκίνησης, μόδας και ειδών ταξιδιού και μεταφοράς που εμφανίζουν πτώση στην οnline δαπάνη, όπως ενδεικτικά αμορτισέρ αυτοκινήτου με -99%, βαλίτσες ταξιδιού με -63% και γόβες με -51%. Ωστόσο ακόμα και η κατηγορία της μόδας έδειξε τα πρώτα σημάδια ανάκαμψης με αύξηση 4% σε online επισκεψιμότητα την εβδομάδα 30 Μαρτίου – 5 Απριλίου 2020, λόγω και των online αγορών για την Πασχαλινή περίοδο.

 

Τα στοιχεία αντλήθηκαν από 4.451 eshops με τα οποία συνεργάζεται το Skroutz, από 2.116 eshops με τα οποία συνεργάζεται το BestPrice και από εκατομμύρια δεδομένα τοποθεσίας των Google Maps, χωρίς να επεξεργαστεί κανένα προσωπικό δεδομένο χρηστών. Από την έρευνα έχουν εξαιρεθεί όλες οι κατηγορίες υπηρεσιών (όπως αεροπορικά εισιτήρια, μουσική, ταινίες, συνδρομές σε παιχνίδια) αλλά και η κατηγορία αγορών από online super markets.

Αξίζει να σημειωθεί ότι είναι η πρώτη φορά στην Ελλάδα που ολοκληρώνεται έρευνα με τόσο διευρυμένο δείγμα ηλεκτρονικών καταστημάτων όπως επίσης και η πρώτη φορά που υπολογίζεται η ποσοστιαία μεταβολή της δαπάνης σε ευρώ για την online κατανάλωση των Ελλήνων. Μάλιστα ο Ελληνικός Σύνδεσμος ηλεκτρονικού εμπορίου προηγήθηκε από αντίστοιχους φορείς σε παγκόσμιο επίπεδο διενεργώντας τη συγκεκριμένη έρευνα, εφαρμόζοντας μάλιστα μεθοδολογία που θεωρείται πιο ακριβής από τα πάνελ καταναλωτών ή τα scanned data περιορισμένου δείγματος ηλεκτρονικών καταστημάτων.

Η πρόεδρος του ΔΣ του GR.EC.A, Δρ. Κατερίνα Φραϊδάκη δήλωσε σχετικά με τα συμπεράσματα της μελέτης: «Μετά την προκαταρκτική έρευνά μας στις 18 Μαρτίου όπου αποτυπώσαμε τις δυσκολίες στην εφοδιαστική αλυσίδα των ηλεκτρονικών καταστημάτων αλλά και την δικαιολογημένη αρνητική ψυχολογία μέρους των επιχειρηματιών του ηλεκτρονικού εμπορίου, προχωρήσαμε σε διευρυμένη έρευνα για να αποτυπώσουμε με ακρίβεια τις τάσεις του ελληνικού ηλεκτρονικού εμπορίου το τελευταίο τρίμηνο.

Το προϊοντικό ηλεκτρονικό εμπόριο στη χώρα μας αυξάνεται με γρήγορους ρυθμούς, γεγονός που παρατηρείται και στο σύνολο των χωρών του εξωτερικού. Οι καταναλωτές στρέφουν τις αγορές τους με μεγάλη ταχύτητα στο online και οι επιχειρηματίες επενδύουν περισσότερο από ποτέ στον κλάδο του ηλεκτρονικού εμπορίου. Σαφώς θα πρέπει όλοι μαζί να αντιμετωπίσουμε τις προκλήσεις που έχουν αναδυθεί, ιδιαίτερα αυτές στο χώρο των logistics και του last mile delivery για την καλύτερη εμπειρία των καταναλωτών. Ο GR.EC.A δεσμεύεται να συνεχίσει τις πρωτοβουλίες του και σε αυτόν τον άξονα.»

 

Επικοινωνήστε

Χάλκης 5, Νέο Ηράκλειο, Αττική

  • dummy2102838009

  • dummy2102838091

  • dummy info@logicsoft.gr

NEWSLETTER

Εγγραφείτε στη λίστα μας για να λαμβάνετε ενημερώσεις
Please fill the required field.

Search