Το A/B Testing με λίγα λόγια

Το A/B Testing με λίγα λόγια

Ανεξάρτητα από το πόση έρευνα κάνετε, δεν θα έχει κάθε καμπάνια marketing θετικά αποτελέσματα.

Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο οι δοκιμές A/B είναι μια πολύ καλή μέθοδος για τον υπολογισμό των καλύτερων διαδικτυακών στρατηγικών προώθησης και marketing για την επιχείρησή σας.

Μπορεί να χρησιμοποιηθεί για να δοκιμάσετε τα πάντα, από αντίγραφο ιστότοπου έως email πωλήσεων. Αυτό σας επιτρέπει να βρείτε τί αποδίδει καλύτερα για την καμπάνια σας, προτού ξοδέψετε ολόκληρο τον προϋπολογισμό σας σε υλικό marketing που δεν αποδίδει. Ενώ το Α/Β testing μπορεί να είναι χρονοβόρο, τα πλεονεκτήματά του είναι αρκετά για να αντισταθμίσουν την επένδυση χρόνου.

Σε γενικές γραμμές, οι καλά σχεδιασμένοι έλεγχοι A/B μπορούν να κάνουν τεράστια διαφορά στην αποτελεσματικότητα των προσπαθειών marketing. Ο περιορισμός και ο συνδυασμός των πιο αποτελεσματικών στοιχείων μιας προώθησης μπορεί να αποφέρει υψηλότερη απόδοση επένδυσης, χαμηλότερο κίνδυνο αποτυχίας και κυρίως: ένα ισχυρότερο πλάνο marketing.

 

Τί είναι η δοκιμή Α/Β

Η δοκιμή A/B είναι μια στρατηγική marketing, που αντιπαραθέτει δύο διαφορετικές εκδόσεις ενός ιστότοπου, διαφήμισης, email, αναδυόμενου ή σελίδας προορισμού για να δούμε ποια είναι η πιο αποτελεσματική. Για παράδειγμα, μπορεί να δοκιμάσετε δύο διαφορετικά αναδυόμενα παράθυρα (για να δείτε ποια είναι αυτά που οδηγούν σε περισσότερες εγγραφές στο newsletter σας) ή δύο διαφορετικά Google Ads (για να δείτε ποιο είναι αυτό που οδηγεί σε περισσότερες αγορές). Αυτή η διαδικασία σας παρέχει βασικές πληροφορίες για το πού και πώς να επενδύσετε τον προϋπολογισμό marketing σας και σας δίνει το θάρρος να πάρετε και παραγωγικά ρίσκα.

 

Πώς λειτουργεί

Η δοκιμή A/B λειτουργεί με το να εμφανίζει τυχαία δύο εκδόσεις του ίδιου στοιχείου (διαφήμιση, ιστότοπος, αναδυόμενο παράθυρο, προσφορά κ.λπ.) σε διαφορετικούς χρήστες. Το “τυχαίο” κομμάτι είναι σημαντικό γιατί παρέχει πιο ακριβείς πληροφορίες χωρίς να παραμορφώνει τα αποτελέσματα.

Μια εκδοχή αποτελεί την ομάδα "ελέγχου" ή την εκδοχή που χρησιμοποιείται ήδη. Στη δεύτερη εκδοχή αλλάζει ένα μόνο στοιχείο. Μπορείτε να αλλάξετε πολλά στοιχεία, αλλά έτσι γίνεται πιο δύσκολο το να εντοπίσετε ποια αλλαγή έκανε τη διαφορά. Αυτό ονομάζεται δοκιμή πολλαπλών μεταβλητών.

Για παράδειγμα, μπορείτε να εμφανίσετε στους μισούς επισκέπτες του ιστότοπού σας ένα πράσινο κουμπί για "αγορά τώρα" και στους άλλους μισούς ένα κόκκινο κουμπί "αγορά τώρα". Μετά από ένα ορισμένο χρονικό διάστημα (γενικά τουλάχιστον δύο εβδομάδες), θα συγκρίνετε τα ποσοστά μετατροπών για να δείτε ποιο χρώμα κουμπιού είχε ως αποτέλεσμα να πραγματοποιηθούν περισσότερες αγορές.

 

Γιατί είναι σημαντική η δοκιμή Α/Β

Οι ακριβείς δοκιμές Α/Β μπορούν να κάνουν τεράστια διαφορά στην απόδοση της επένδυσής σας. Χρησιμοποιώντας ελεγχόμενα τεστ και συλλέγοντας εμπειρικά δεδομένα, μπορείτε να καταλάβετε ποιες στρατηγικές marketing λειτουργούν καλύτερα για την εταιρεία και το προϊόν σας.

Ακολουθούν μερικά οφέλη από την εκτέλεση τακτικών δοκιμών A/B στον ιστότοπό σας και το υλικό marketing:

● Σας βοηθούν να κατανοήσετε το κοινό -στόχο: Όταν βλέπετε σε ποιους τύπους μηνυμάτων ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, τίτλους και άλλες δυνατότητες ανταποκρίνεται το κοινό σας, αποκτάτε εικόνα για το ποιο είναι το κοινό σας και τι θέλει.
● Υψηλότερα ποσοστά μετατροπών: Οι δοκιμές A/B είναι ο πιο αποτελεσματικός τρόπος για να αυξήσετε τα ποσοστά μετατροπών. Γνωρίζοντας τί λειτουργεί και τί όχι, αποκτάτε ενεργά δεδομένα, που μπορούν να σας βοηθήσουν να απλοποιήσετε τη διαδικασία μετατροπής.
● Μείνετε ενημερωμένοι σχετικά με τις μεταβαλλόμενες τάσεις: Είναι δύσκολο να προβλέψουμε σε τι τύπο περιεχομένου, εικόνων ή άλλων χαρακτηριστικών θα ανταποκριθούν οι άνθρωποι. Οι τακτικές δοκιμές σας βοηθούν να παραμείνετε ενημερωμένοι στην αλλαγή της συμπεριφοράς των καταναλωτών.
● Μειώστε τα ποσοστά εγκατάλειψης: Όταν οι επισκέπτες του ιστότοπου βλέπουν περιεχόμενο που τους αρέσει, παραμένουν στον ιστότοπό σας περισσότερο. Η δοκιμή για να βρείτε τον τύπο περιεχομένου και το υλικό μάρκετινγκ που αρέσει στους χρήστες σας θα σας βοηθήσει να δημιουργήσετε έναν καλύτερο ιστότοπο - αυτόν στον οποίο οι χρήστες θέλουν να παραμείνουν.

Αυτό που θα επιτύχετε, είναι να ανακτήσετε τον έλεγχο των στρατηγικών σας στο marketing. Θα είστε σε θέση να λάβετε πιο ενημερωμένες αποφάσεις και να μειώσετε το ποσοστό αποτυχίας των προσπαθειών σας.

 

Πώς σχεδιάζεται μια δοκιμή Α/Β;

Το πρώτο πράγμα που πρέπει να κάνετε όταν σχεδιάζετε μια δοκιμή Α/Β είναι να καταλάβετε τι θέλετε να δοκιμάσετε. Εκτελείτε μια επιτόπια δοκιμή ή μια δοκιμή εκτός ιστότοπου;

Εάν εκτελείτε μια επιτόπια δοκιμή, θα θέλετε να εντοπίσετε όλα τα κομμάτια που σχετίζονται με τις πωλήσεις του ιστότοπού σας και στη συνέχεια, να καταλάβετε ποια στοιχεία θα διαχωριστούν.

Μπορείτε να δοκιμάσετε:

● τίτλους
● κείμενο παρότρυνσης για δράση (call to action)
● κλήσεις για δράση
● αναδυόμενα παράθυρα (popups)
● επιλεγμένες εικόνες
● κείμενο
● τον αριθμό των πεδίων σε μια φόρμα

Με δοκιμές εκτός ιστότοπου, πιθανότατα δοκιμάζετε είτε μια διαφήμιση είτε ένα email πωλήσεων. Η δοκιμή αντιγράφου διαφήμισης για να δείτε ποια διαφήμιση οδηγεί σε περισσότερες μετατροπές μπορεί να σας βοηθήσει να εστιάσετε τις διαφημιστικές σας προσπάθειες καλύτερα. Αφού αντιληφθείτε ότι η διαφήμισή σας προσφέρει όσο το δυνατόν καλύτερες μετατροπες, είναι ευκολότερο να δικαιολογήσετε και τη δαπάνη περισσότερων χρημάτων σε αυτήν.

Το ίδιο ισχύει και για τα email. Στείλτε δύο εκδόσεις στη λίστα σας (επιλέγοντας τυχαία ποια μισή λαμβάνει ποιο μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου) και, στη συνέχεια, παρακολουθήστε ποια οδηγεί σε περισσότερες μετατροπές. Με τα μηνύματα email, μπορείτε να προσαρμόσετε τη δομή σας, τη γραμμή θέματος, τις εικόνες που χρησιμοποιούνται ή ακόμα και τις προσφορές σας.

Το να γνωρίζετε σε τι ανταποκρίνεται καλύτερα το κοινό σας, σας επιτρέπει να γράφετε πιο αποτελεσματικά emails μακροπρόθεσμα. Μόλις μάθετε ποιο υλικό marketing θέλετε να δοκιμάσετε με τη μέθοδο A/B, κάντε μια λίστα με όλες τις μεταβλητές. Εάν αποφασίσατε να δοκιμάσετε την παρότρυνση για δράση, μπορείτε να δοκιμάσετε:

● την τοποθεσία
● το ακριβές κείμενο που χρησιμοποιήθηκε
● το χρώμα του κουμπιού ή τον περιβάλλοντα χώρο

 

Η δοκιμή A/B είναι μια ολόκληρη διαδικασία και είναι συνηθισμένο να πραγματοποιούνται πολλαπλές δοκιμές πριν καταλήξετε σε μία επιλογή. Αξίζει όμως να αφιερώσετε χρόνο και ενέργεια σε αυτή.

Έχετε πραγματοποιήσει δοκιμές A/B; Δούλεψαν για εσάς;

 

Επικοινωνήστε

Χάλκης 5, Νέο Ηράκλειο, Αττική

  • dummy2102838009

  • dummy2102838091

  • dummy info@logicsoft.gr

NEWSLETTER

Εγγραφείτε στη λίστα μας για να λαμβάνετε ενημερώσεις
Please fill the required field.

Search