Η δημιουργία ενός newsletter είναι μία διαδικασία με αρκετά βήματα και μπορεί να φαντάζει περίπλοκη και ατελείωτη. Όμως, στην πραγματικότητα, μπορεί να γίνει λιγότερο επιβλητική και περισσότερο αποτελεσματική αν έχετε υπ’όψιν και ακολουθήσετε κάποια απλά βήματα. Ας ρίξουμε μια ματιά:
Βήμα 1o: Βρείτε τον στόχο του newsletter σας
Πριν αρχίσετε τη σύνταξή του, βεβαιωθείτε ότι γνωρίζετε πλήρως τον στόχο του ενημερωτικού δελτίου σας και πώς αυτό εντάσσεται στη ευρύτερη στρατηγική περιεχομένου σας.
Θέλετε να σας βοηθήσει να δημιουργήσετε δυνητικούς πελάτες; Να αποκτήσετε περισσότερες επαφές για τη λίστα των email; Να αυξήσετε την επισκεψιμότητα στον ιστότοπό σας; Βρείτε τον στόχο σας και φροντίστε οι υπόλοιπες αποφάσεις σας να απορρέουν από αυτόν.
Λάβετε υπόψη ότι ο στόχος σας πρέπει να είναι κάτι πέρα από το "πόσα άτομα το άνοιξαν." Αντ 'αυτού, θα πρέπει να συνδέεται περισσότερο με τους συνολικούς επιχειρηματικούς σας στόχους. Το ποσοστό ανοίγματος του email σας μπορεί να σας δείξει την απόδοση του ενημερωτικού δελτίου, αλλά δεν πρέπει να είναι ο μοναδικός αριθμός που σας ενδιαφέρει κάθε μήνα.
Βήμα 2ο: Συγκεντρώστε το περιεχόμενό σας
Μόλις βρείτε το στόχο για το ενημερωτικό δελτίο σας, θα βρείτε και το περιεχόμενο για αυτό. Ανάλογα με το πόσο νωρίς ορίζετε τον στόχο του ενημερωτικού σας δελτίου και πόσο συχνά σκοπεύετε να στέλνετε αυτό το ενημερωτικό δελτίο, θα μπορούσατε - ενεργά ή παθητικά - να βρείτε περιεχόμενο στο χρόνο μεταξύ δύο αποστολών email. Ενεργό σημαίνει ότι αναζητάτε περιεχόμενο που θα επιλύσει έναν συγκεκριμένο στόχο. Παθητικό σημαίνει ότι όι χρήστες θα το βρουν τυχαία, ενώ αναζητούν άλλο περιεχόμενο, αλλά συνειδητοποιούν ότι τελικα τους ταιριάζει.
Το πώς θέλετε να συλλέξετε περιεχόμενο εξαρτάται από εσάς, αλλά καλές επιλογές για αναζήτηση περιεχομένου είναι το ιστολόγιο της εταιρείας σας, οι λογαριασμοί κοινωνικών μέσων, το περιεχόμενο δημιουργίας δυνητικών πελατών, τα εσωτερικά ενημερωτικά δελτία και τα εκπαιδευτικά έγγραφα.
Βήμα 3ο: Σχεδιάστε το πρότυπό σας (template)
Βεβαιωθείτε ότι έχετε μια ιδέα για το πώς θα φαίνεται το ενημερωτικό δελτίο σας πριν γράψετε το κείμενό του. Με αυτόν τον τρόπο, θα γνωρίζετε ακριβώς πόσο χώρο έχετε για να προωθήσετε ένα κομμάτι περιεχομένου - δε θέλετε να καταλήξετε να προσπαθείτε να συμπιέσετε το κείμενο σε ανεπαρκή χώρο.
Το πρότυπό σας δεν πρέπει να είναι φανταχτερό - ακόμη και ενημερωτικά δελτία με ελάχιστο κείμενο και μορφοποίηση χρώματος μπορούν να είναι είναι άρτια. Ο σχεδιασμός πρέπει απλώς να είναι ευανάγνωστος για τους παραλήπτες σας, να είναι σε θέση να σαρώσουν και να κάνουν κλικ σε στοιχεία του email. Αυτό σημαίνει ότι πρέπει επίσης να είναι φιλικό προς κινητά (responsive design). Μπορείτε να εξερευνήσετε και προκατασκευασμένα πρότυπα για να πάρετε μια καλή ιδέα για το σχεδιασμό του newsletter σας.
Βήμα 4ο: Ορίστε το μέγεθος του email newsletter σας
Δυστυχώς, τα ενημερωτικά δελτία ηλεκτρονικού ταχυδρομείου δεν αυτο-προσαρμόζουν το μέγεθός τους όταν τα στέλνετε σε συνδρομητές. Αλλά επειδή όλοι ανοίγουν το email τους στη συσκευή τους και την υπηρεσία email της επιλογής τους, πώς υποτίθεται ότι πρέπει να γνωρίζετε το βέλτιστο μέγεθος ή ανάλυση;
Είναι σημαντικό να διασφαλίσετε ότι ο σχεδιασμός του ενημερωτικού δελτίου σας ταιριάζει στο γενικό πλάτος των 600 px, το οποίο είναι το συνηθέστερο. Και όσον αφορά στο ύψος, προσπαθήστε να διατηρήσετε το μέγεθος του email σε διαστάσεις που δε θα απαιτούν κύλιση που να ξεπερνά τό ένα δευτερόλεπτο προτού φτάσετε στο τέλος του. Μια μεγάλη έκταση μπορεί να γίνει αντιληπτή και ως spam κάποιες φορές.
Βήμα 5ο: Προσθέστε το περιεχόμενο του “κορμού” σας
Εδώ συμπληρώνετε το πρότυπο με λέξεις και εικόνες. Αυτός θα είναι ο “κορμός” του ενημερωτικού δελτίου email σας, οπότε αφιερώστε χρόνο για να το τελειοποιήσετε. Οι περισσότεροι άνθρωποι διατηρούν αυτό το κομμάτι σύντομο για να ενθαρρύνουν τα κλικ, συνήθως. Μην ξεχάσετε να επεξεργαστείτε πλήρως το email σας - ίσως ακόμη και να το στείλετε σε έναν από τους συνεργάτες σας δοκιμαστικά. Θυμηθείτε, μόλις το στείλετε, δεν μπορείτε να διορθώσετε τυχόν ενοχλητικά τυπογραφικά λάθη όπως μπορείτε να κάνετε με το περιεχόμενο ιστού.
Βήμα 6ο: Προσθέστε διακριτικά εξατομίκευσης και έξυπνο περιεχόμενο
Είναι ιδιαίτερα ελκυστικό, διαβάζοντας ένα newsletter, να αισθανόμαστε ότι απευθύνεται σε εμάς. Τμηματοποιήστε τα email σας και επιλέξτε περιεχόμενο που θα είναι ελκυστικό για την εκάστοτε ομάδα ατόμων στην οποία το στέλνετε. Προσθέστε και διακριτικά εξατομίκευσης (personalization tokens). Εάν το λογισμικό σας υποστηρίζει εξατομίκευση, αυτή είναι μια εύκολη ενέργεια που μπορεί να έχει σημαντικά αποτελέσματα για τα ποσοστά μετατροπής σας. Προσθέστε επίσης έξυπνο περιεχόμενο περιεχόμενο, δηλαδή περιεχόμενο που δείχνει ένα συγκεκιρμένο πράγμα σε ένα μέρος του κοινού σας και ένα άλλο πράγμα σε ένα άλλο μέρος του κοινού σας. Ένα παράδειγμα έξυπνου CTA: οι δυνητικοί πελάτες σας θα βλέπουν ένα CTA για να επικοινωνήσουν με τους αντιπροσώπους πωλήσεών σας και οι πελάτες σας θα βλέπουν ένα για να συμμετάσχουν σε μια εκδήλωση μόνο για πελάτες. Κανένα κοινό δεν θα ήθελε να δει το CTA του άλλου κοινού, επομένως το έξυπνο περιεχόμενο θα εμφανίζει μόνο το σωστό CTA στο σωστό άτομο.
Βήμα 7ο: Επιλέξτε τη γραμμή θέματος και το όνομα του αποστολέα
Όταν το όνομα του αποστολέα φαίνεται να είναι ένα πραγματικό άτομο, αυξάνονται τα ποσοστά κλικ και ανοίγματος του email. Δοκιμάστε να εκτελέσετε μια δοκιμή A / B για να δείτε τί λειτουργεί καλύτερα για εσάς. Ό, τι κι αν επιλέξετε, βεβαιωθείτε ότι είναι κάτι αναγνωρίσιμο, ώστε οι παραλήπτες να μην αναρωτιούνται γιατί λαμβάνουν το email σας.
Οι θεματικές γραμμές είναι λίγο πιο περίπλοκες. Πολλά πράγματα μπορούν να σας βοηθήσουν να δημιουργήσετε μια γραμμή θέματος που να είναι εκλυστική στα κλικ, συμπεριλαμβανομένης της συντομίας και μιας άμεσης πρότασης αξίας. Χρησιμοποιήστε τις βέλτιστες πρακτικές της γραμμής θέματος ως σημείο εκκίνησης και, στη συνέχεια, εκτελέστε τις δικές σας δοκιμές A / B για να δείτε τι προτιμά το κοινό σας.
Βήμα 8ο: Υποστηρίξτε το περιεχόμενο του ενημερωτικού δελτίου σας με εναλλακτικό κείμενο και απλό κείμενο
Το κείμενο Alt (alt text) είναι το κείμενο που εμφανίζεται όταν δεν φορτώνεται μια εικόνα. Επειδή δε φορτώνουν όλοι οι πάροχοι μηνυμάτων ηλεκτρονικού ταχυδρομείου σωστά τις εικόνες, πρέπει να βεβαιωθείτε ότι το κείμενο alt υπάρχει εκεί, ώστε οι παραλήπτες σας να γνωρίζουν τι βλέπουν. Εάν συμπεριλαμβάνετε ένα CTA που είναι εικόνα, τα ποσοστά μετατροπών σας θα μειωθούν σίγουρα, χωρίς εναλλακτικό κείμενο. Ορισμένοι πελάτες ηλεκτρονικού ταχυδρομείου επίσης δεν θα εμφανίζουν σωστά το HTML, γι 'αυτό πρέπει να βεβαιωθείτε ότι τα μηνύματά σας φαίνονται άρτια σε απλό κείμενο. Βεβαιωθείτε ότι είναι εύκολο να κάνετε κλικ στους συνδέσμους που συμπεριλάβατε και ότι είναι σαφές το μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου χωρίς τις φωτογραφίες.
Βήμα 9ο: Βεβαιωθείτε ότι συμμορφώνεστε νομικά
Πριν πατήσετε "Αποστολή", βεβαιωθείτε ότι τα μηνύματά σας είναι άρτια από νομική άποψη. Οι δύο μεγαλύτεροι νόμοι που πρέπει να γνωρίζετε και να συμμορφώνεστε με αυτούς είναι το CAN-SPAM και το GDPR.
● Το CAN-SPAM απαιτεί να έχετε ένα υποσέλιδο στο email σας με τη διεύθυνσή σας και έναν εύκολο τρόπο να διαγραφούν οι παραλήπτες από τη λίστα σας, εάν δεν θέλουν να τα λαμβάνουν πλέον τα email σας.
● Ο GDPR είναι ένας παρόμοιος αλλά πιο περιεκτικός νόμος περί απορρήτου που ψηφίστηκε στην Ευρώπη το 2018, ο οποίος απαιτεί (μεταξύ άλλων) ότι οι έμποροι ηλεκτρονικού ταχυδρομείου στέλνουν ενημερωτικά δελτία μόνο σε εκείνους τους ανθρώπους που έχουν επιλέξει οι ίδιοι να τα λαμβάνουν. Με άλλα λόγια, οπουδήποτε στον ιστότοπό σας συλλέγετε συνδρομητές email, δεν μπορείτε να επιλέξετε αυτόματα το πλαίσιο "opt-in" για αυτούς εάν αυτοί οι παραλήπτες ζουν στην Ευρώπη. Πρέπει να επιλέξουν οι ίδιοι αυτό το πλαίσιο.
Βήμα 10ο: Δοκιμάστε διαφορετικά προγράμματα περιήγησης και παρόχους email
Οι πάροχοι email δεν διαβάζουν όλοι τον κώδικα email με τον ίδιο τρόπο - αυτό που φαίνεται ωραίο στο Gmail στο Chrome μπορεί να μη φαίνεται καλό στο Outlook, για παράδειγμα. Επομένως, πρέπει να δοκιμάσετε τα email στα πιο δημοφιλή προγράμματα περιήγησης και παρόχους email.
Βήμα 11ο: Στείλτε το email σας
Αφού βεβαιωθείτε ότι όλοι οι παραλήπτες email σας έχουν εγγραφεί για να λάβουν αυτό το email και ότι το email σας έχει όλη τη νομική συμμόρφωση που απαιτείται, ήρθε η ώρα να κάνετε κλικ στην “αποστολή”. Στη συνέχεια, περιμένετε να εισέλθουν τα δεδομένα.
Βήμα 12: Αναλύστε και επαναλάβετε
Οι μέρες πέρασαν και τα πρώτα δεδομένα κατέφθασαν! Ελέγξτε για να δείτε ποια ήταν η απόδοση του ενημερωτικού δελτίου email σας σχετικά με τους στόχους που θέσατε στο πρώτο βήμα. Δείτε ποια τμήματα του email σας έλαβαν τα περισσότερα κλικ και ποια τμήματα του ενημερωτικού δελτίου συνέβαλαν περισσότερο στον στόχο σας. Με αυτά τα δεδομένα, έχετε έναν κατευθυντήριο άξονα για την επόμενη αποστολή ενημερωτικού δελτίου email. Είτε η επόμενη αποστολή σας είναι σε μια ημέρα, μια εβδομάδα, ένα μήνα ή ένα τέταρτο, θα έχετε πληροφορίες για να κάνετε το επόμενο ενημερωτικό δελτίο ακόμη καλύτερο.
Ελπίζουμε να απλοποιήσαμε τη διαδικασία και να σας βοηθήσουμε να δημιουργήσετε αποτελεσματικά newsletters!