Τα social media έχουν γίνει αναπόσπαστο κομμάτι της ζωής μας. Εάν δραστηριοποιήστε στον ιατρικό τομέα, είναι μια πολύ καλή ευκαιρία να τα χρησιμοποιήσετε προς όφελός σας και να ενισχύσετε την online παρουσία σας αλλά και να επεκτείνετε το πελατολόγιό σας!
Θα σας δώσουμε 10 αποτελεσματικά tips για να κάνετε τα social media του ιατρείου σας να δουλέψουν για εσάς!
1. Δημιουργείστε λογαριασμούς σε Facebook, Twitter και LinkedIn
Υπάρχουν πολλές πλατφόρμες. Ξεκινήστε από τις μεγαλύτερες. Το Facebook, το Twitter και το LinkedIn είναι μία πολύ καλή αρχή! Δημιουργήστε ένα λεπτομερές και πληροφοριακό προφίλ, το οποίο θα ενημερώσει αλλά και θα εμπνεύσει εμπιστοσύνη στους ασθενείς σας. Μη ξεχάσετε το βιογραφικό και τα διαπιστευτήριά σας! Έτσι, όχι μόνο θα αποκτήσετε κύρος, αλλά και θα αποκτήσετε καλύτερη κατάταξη στα αποτελέσματα αναζήτησης της Google.
2. Αναρτήστε ποιοτικό ιατρικό περιεχόμενο
Μοιραστείτε λίγη από τη γνώση σας με τους ασθενείς σας! Ένα blog για παράδειγμα είναι ό,τι πρέπει για το σκοπό αυτό! Φροντίστε το περιεχόμενό σας να είναι έγκυρο και κατανοητό, ώστε να είναι ελκυστικό και να προσελκύσει τους ασθενείς σας, να τους ενημερώσει και να μην τους απωθήσει.
3. Δεσμευτείτε στην συνεπή ανάρτηση περιεχομένου
Είστε σίγουρα πολυάσχολοι, αλλά η ανάπτυξη στα κοινωνικά δίκτυα δε γίνεται εν μία νυκτί και σίγουρα όχι χωρίς συνεπή προσπάθεια και ενασχόληση. Αφιερώστε χρόνο, ψάξτε για το καλύτερο περιεχόμενο. Είναι μια απαραίτητη δέσμευση που πρέπει να κάνετε για να δείτε αποτελέσματα!
4. Συμπεριλάβετε λέξεις- κλειδιά για τα κοινωνικά προφίλ και το περιεχόμενό σας
Καθορίστε μια λίστα με λέξεις και όρους για τους πελάτες ή εν δυνάμει πελάτες σας που θα μπορούσαν να χρησιμοποιήσουν στις διαδικτυακές τους αναζητήσεις. Σκεφτείτε την ειδικότητα και τις υπηρεσίες που παρέχετε και ξεκινήστε από εκεί. Αυτό θα δώσει μια πολύ καλή εικόνα στους ασθενείς σας για το τί μπορείτε να τους προσφέρετε και για το πώς μπορείτε να τους βοηθήσετε.
5. Διατηρήστε τις αναρτήσεις σας απλές, σύντομες και εύκολες στην κατανόηση
Η πλειοψηφία των ασθενών σας δε θα είναι εξοικειωμένοι με τη ιατρική ορολογία που σε εσάς πλέον έχει γίνει δεύτερη φύση. Στις αναρτήσεις σας λοιπόν και στο περιεχόμενό σας θα πρέπει αυτό να το θυμάστε και να κάνετε τις ανάλογες προσαρμογές. Διατηρείστε απλό το λεξιλόγιο, μην πλατιάζετε, μένετε εντός του θέματος και διατηρείτε το μήνυμα εύχρηστο για το κοινό σας.
6. Μοιραστείτε τις ενημερώσεις σας πάνω από μία φορά
Είτε παραλάβατε νέο ιατρικό εξοπλισμό, είτε προσθέσατε μία νέα υπηρεσία στο ιατρείο σας, ανακοινώστε το στα social media! Ενημερώστε τους ασθενείς σας για καθετί καινούριο και μην αρκεστείτε σε μία και μοναδική ανάρτηση ή σε μία και μοναδική πλατφόρμα. Αναρτήστε πάνω από μία φορά την ημέρα (αφήνοντας κάποια κενά - δε θέλετε να το παρακάνετε) έτσι ώστε να μη χάνονται τα ποστ σας στη συνεχώς ενημερωμένη ροή των social media.
7. Αλληλεπιδράστε και ακούστε τους πελάτες σας
Ο πιο αποτελεσματικός τρόπος για να μάθετε ουσιαστικά τί χρειάζονται οι ασθενέις σας και τί επιθυμούν από εσάς είναι να τους ακούσετε. Όμως, θα πρέπει να τους ακόυσετε ενεργητικά. Και εδώ εννοούμε να λαμβάνετε σοβαρα υπ’όψιν τα σχόλιά τους και να λαμβάνετε δράση πάνω σε αυτά. Τα social media είναι ένα πολύ χρήσιμο εργαλείο για να το καταφέρετε αυτό. Ανά περιόδους, συλλέξτε ερωτήσεις πελατών, αφουγκραστείτε τους και απαντήστε στα ερωτήματά τους. Το κοινό μπορεί έτσι να συνδεθεί με εσάς και να αναγνωρίσει τη χρησιμότητα των όσων απαντήσατε και όσων μοιράζεστε μαζί τους.
8. Να απαντάτε όσο πιο άμεσα γίνεται σε σχόλια
Μία όσο το δυνατόν πιο άμεση απάντηση δείχνει ενδιαφέρον από πλευράς σας και βοηθά πολύ τη φήμη σας να γίνει θετική. Δώστε τις απαντήσεις σας φιλικά και έγκαιρα και δημιουργήστε μια σχέση εμπιστοσύνης με το κοινό σας!
9. Χρησιμοποιήστε εικόνες στις αναρτήσεις σας
Τα οπτικά μέσα, όπως οι εικόνες, δεσμεύουν την προσοχή του κοινού σας και είναι ένας καλός τρόπος να γίνουν ορατές οι αναρτήσεις σας! Και δε χρειάζετε να περιοριστείτε στις κλασσικές, στατικές εικόνες. Χρησιμοποιείστε gifs, video, infographics κ.α. Οι αναρτήσεις σας θα αποκτήσουν άλλη υπόσταση!
10. Μην ξεχνάτε να συμπεριλαμβάνετε τις πληροφορίες επικοινωνίας σας στα social media
To email, το τηλέφωνο, η διεύθυνσή σας θα πρέπει να είναι εύκολα ορατά σε όποιον βρίσκεται στη σελίδα σας! Εάν κάποιος θελήσει να επικοινωνήσει μαζί σας, θα πρέπει να μπορεί να το κάνει εύκολα και γρήγορα! Και εσείς θα τον διευκολύνετε πολύ σε αυτό! Ακόμα και ένας χάρτης μπορεί να είναι πολύ χρήσιμος!
Δοκιμάστε αυτά τα tips και θα είστε σε θέση να αξιοποιήσετε πολύ πιο αποτελεσματικά τα social media και να βελτιώσετε και τη σχέση σας με τους ασθενείς σας!