Η Google μας έχει δείξει ανά τα χρόνια παρουσίας της πόσο δυναμική είναι και πόσο γρήγορες είναι κάποιες φορές οι αλλαγές που πραγματοποιεί. Βλέπουμε έτσι ότι η συνεχής ενημέρωσή μας για τις όποιες αλλαγές ή εξελίξεις της είναι ζωτικής σημασίας, ώστε να εξασφαλίζουμε την ομαλή λειτουργία και αποδοτικότητα των δραστηριοτήτων μας.
Το ίδιο ισχύει και για τις σελίδες σας. Συχνά, το να δουλεύετε πάνω στις λέξεις-κλειδιά σας μόνο δεν αρκεί για να έχετε μία αποτελεσματική στρατηγική SEO, για παράδειγμα.
Ακολουθούν πέντε συνήθεις λόγοι για τους οποίους οι σελίδες δεν κατατάσσονται υψηλότερα στο Google - και τί μπορείτε να κάνετε για να αλλάξετε τα δεδομένα αυτά:
1. Σελίδες με περιεχόμενο κακής ποιότητας
Στις πρώτες μέρες του SEO, η συμπερίληψη των σωστών λέξεων-κλειδιών ήταν το μόνο που χρειαζόταν για μία καλή κατάταξη στα αποτελέσματα αναζήτησης. Τώρα, η Google κατανοεί πόσο περιεκτικό, πρωτότυπο, ερευνητικό και βέλτιστα οργανωμένο είναι το περιεχόμενό σας. Το περιεχόμενο κακής ποιότητας με όλες τις σωστές λέξεις-κλειδιά δεν επαρκεί πλέον.
Πώς μπορείτε να βελτιώσετε το περιεχόμενό σας:
● Εμπλουτίστε τη σημασιολογία: Η Google δεν αναζητά μόνο μεμονωμένες λέξεις-κλειδιά Αναζητά επίσης συνώνυμα, σχετικούς όρους και υποθέματα με σημασιολογική σχέση με την κύρια λέξη-κλειδί. Αναπτύξτε το περιεχόμενό σας, συμπεριλαμβανομένων των μετα-ετικετών, για βελτιστοποίηση των ομάδων λέξεων-κλειδιών.
● Εμβαθύνετε το θέμα: Η Google κατανοεί την πληρότητα του περιεχομένου. Το μεγαλύτερο περιεχόμενο τείνει να κατατάσσεται υψηλότερα στα SERPs (αποτελέσματα αναζήτησης). Επιπλέον, η Google “σκάβει βαθύτερα” στο περιεχόμενο ιστού για να προσφέρει αποτελέσματα αναζήτησης. Η νέα λειτουργία Passage Ranking βρίσκει ενότητες κειμένου - που απαντούν στις ερωτήσεις αυτού που κάνει αναζήτηση - και τις επισημαίνει στα αποτελέσματα. Περισσότερο σε βάθος περιεχόμενο μπορεί να σημαίνει περισσότερες πιθανότητες κατάταξης.
● Διαδραστικά στοιχεία στη σελίδα: Πίνακες περιεχομένων, επεκτάσιμες ενότητες περιεχομένου, άλλο διαδραστικό JavaScript και περιεχόμενο βίντεο καθιστούν όλες τις σελίδες καλύτερες στην πλοήγηση και πιο ελκυστικές για τους χρήστες. Για να το αντιμετωπίσετε, βελτιώστε την εμπειρία της σελίδας. Η Google θα το λάβει υπόψη και είναι πιο πιθανό να την κατατάξει.
2. Να μη συμπεριλαμβάνετε προηγμένες ετικέτες HTML
Η Google βελτιώνεται διαρκώς στην κατανόηση της ανθρώπινης γλώσσας, αλλά οι ανιχνευτές της εξακολουθούν να είναι ρομπότ. Οι ετικέτες HTML εξακολουθούν να είναι απαραίτητες για την επικοινωνία της τοπικής συνάφειας των σελίδων σας με τα ερωτήματα αναζήτησης των χρηστών.
Η Google δυσκολεύεται περισσότερο να κατανοήσει ποιες σελίδες στον ιστότοπό σας είναι πιο πολύτιμες ή σημαντικές. Η χρήση προηγμένων ετικετών ΗΤML μπορεί να βοηθήσει με αυτό:
● Rel canonical: Αυτή η ετικέτα σημαίνει ότι η Google δεν θα ξοδέψει τον περιορισμένο χρόνο ανίχνευσής της για την ευρετηρίαση περιττών σελίδων.
● Noindex και nofollow: Οι ετικέτες λένε στην Google να προχωρήσει - επομένως δεν ξοδεύει το χρόνο της ευρετηρίασης σε σελίδες που θεωρείτε λιγότερο πολύτιμες. Η συμπερίληψή τους οδηγεί το Google στις σημαντικές σελίδες σας - εκείνες με ισχυρή κατάταξη ή δυνατότητα μετατροπής.
● Schema.org markup: Το Schema.org είναι ένα κοινό λεξιλόγιο δομής. Η χρήση του βοηθάει την Google να εξαγάγει εύκολα δεδομένα από τις σελίδες σας και να τα εμφανίσει σε εμφανέστερη θέση στα αποτελέσματα αναζήτησης.
3. Μέτρια εμπειρία σελίδας
Η ενημέρωση της εμπειρίας σελίδας της Google σημαίνει ότι μη ανταποκρινόμενη σχεδίαση, βραδύτεροι χρόνοι φόρτωσης σελίδας ή κακές εκδόσεις για κινητά θα βλάψουν την κατάταξή σας. Η αναφορά Core Web Vital στον λογαριασμό σας στο Google Search Console αναφέρει σφάλματα που έχουν εντοπιστεί από τους ανιχνευτές τους. Αυτά τα προβλήματα σχετίζονται με τη διαδραστικότητα, την οπτική σταθερότητα, τους χρόνους φόρτωσης και την απόδοση.
Για την επίτευξη καλύτερου σκορ ή αναφοράς από την Google, αυτές οι εύκολες, γρήγορες διορθώσεις μπορούν να βοηθήσουν:
● Βελτιστοποίηση εικόνων: Αποθηκεύστε τις εικόνες του ιστότοπου στο μικρότερο δυνατό μέγεθος αρχείου χωρίς να μειώσετε την ποιότητα της εικόνας για το χρήστη.
● Μειώστε τις ανακατευθύνσεις: Προσέξτε να μη χρειάζεστε περισσότερες από μία ανακατευθύνσεις για να φτάσετε σε οποιονδήποτε από τους πόρους σας και ποτέ μη συνδέεστε με μια σελίδα που ανακατευθύνει τον επισκέπτη σε άλλη σελίδα.
● Χρήση προσωρινής αποθήκευσης προγράμματος περιήγησης: Οι σελίδες φορτώνονται πιο γρήγορα για την επιστροφή των επισκεπτών με αυτό το τέχνασμα.
4. Όχι αρκετά έμπιστο domain
Αν και το περιεχόμενο υψηλής ποιότητας είναι απαραίτητο για την κατάταξη, τα σήματα εκτός ιστότοπου επικοινωνούν πόσο αξιόπιστος είναι ο ιστότοπός σας - ένας από τους κορυφαίους παράγοντες για την Google. Για να το αξιολογήσει αυτό, η Google εξετάζει backlinks - άλλους ιστότοπους που συνδέονται με τη σελίδα σας.
Μπορείτε να εφαρμόζετε τη στρατηγική επιστροφής όγκου - να λαμβάνετε όσο το δυνατόν περισσότερους συνδέσμους από ιστότοπους, ανεξάρτητα από τη συνάφεια ή την ποιότητά τους. Στη Google, όμως, δεν αρέσει αυτό. Κάντε το με τον σωστό τρόπο, παρόλο που πιθανώς να απαιτεί περισσότερους πόρους:
● Προσδιορίστε ιστότοπους με έμπιστα domains, όπου οι σύνδεσμοι προς το περιεχόμενό σας θα ήταν σχετικοί.
● Δημιουργήστε ένα πρόγραμμα προσέγγισης για να ασφαλίσετε αυτούς τους συνδέσμους (το blogging επισκεπτών μπορεί να είναι ένας καλός τρόπος για να το κάνετε αυτό)
● Σκεφτείτε το κείμενο αγκύρωσης (anchor text) κατά τη σύνδεση με τις σελίδες σας.
5. Εσωτερικός ανταγωνισμός
Μια ισχυρή στρατηγική εντός και εκτός ιστότοπου ενδέχεται να μην είναι αρκετή. Οι σελίδες σας ενδέχεται να μην κατατάσσονται επίσης, επειδή ανταγωνίζονται άλλες σελίδες στον ιστότοπό σας. Αυτό ονομάζεται «κανιβαλισμός λέξεων-κλειδιών». Αντιμέτωπο με παρόμοιες σελίδες, το πρόγραμμα ανίχνευσης της Google δεν μπορεί να εντοπίσει την πιο σημαντική ή σχετική σελίδα.
Για την επίλυση του κανιβαλισμού λέξεων-κλειδιών:
● Χρησιμοποιήστε ακολουθίες λέξεων-κλειδιών με μεγάλη έκταση.
● Αναζητήστε τα δευτερεύοντα θέματα, τις σχετικές φράσεις λέξεων-κλειδιών ή τις αυτόματες συμπληρώσεις που διακρίνουν τη μία σελίδα από την άλλη.
● Μην αμελείτε τον "καθαρισμό" και τη συντήρηση του ιστότοπού σας: Ενημερώστε το παρωχημένο περιεχόμενο και αφαιρέστε το περιεχόμενο με χαμηλή απόδοση.
Σε τελική ανάλυση, καμία από αυτές τις διορθώσεις δεν θα λειτουργήσει εάν οι σελίδες σας δεν περιέχουν ποιοτικό περιεχόμενο. Αν όμως δημοσιεύσετε το καλύτερο, πιο σχετικό περιεχόμενο σε χρήστες που αναζητούν - και ακολουθήσετε αυτές τις διορθώσεις - πιθανότατα θα δείτε την κατάταξη των σελίδων σας να βελτιώνεται!