Cookies, cookies, cookies. Δεν αναφερόμαστε στο δημοφιλές γλύκισμα, αλλά σε εκείνα τα μικρά αρχεία που δημιουργούνται από κάθε ιστοσελίδα που επισκέπτεστε και για τα οποία σίγουρα θα έχετε λάβει αρκετές φορές ειδοποίηση από το πρόγραμμα περιήγησής σας.
Τα cookies είναι άρρηκτα συνδεδεμένα με το marketing, καθώς επιτρέπουν στους επαγγελματίες του marketing να παρακολουθούν τους επισκέπτες του ιστότοπου, τις συνδέσεις, τα καλάθια αγορών και πολλά άλλα με αυτά. Συνεπώς, η ανακοίνωση της Google ότι θα τερματίσει τη λειτουργία των cookies τρίτων (3rd party cookies) προκάλεσε ανησυχία και ερωτηματικά.
Ξεκαθαρίζουμε ότι η Google δεν θα αντικαταστήσει τα cookie τρίτων με νέα, εξατομικευμένης στόχευσης χρηστών και σκοπεύει επίσης να καταργήσει την υποστήριξη για cookie τρίτων.
Πίσω από αυτή την αλλαγή βρίσκονται η ανάγκη για προστασία της ιδιωτικής ζωής και η ανωνυμία. Η Google στοχεύει στο να προσφέρει αποτελέσματα για διαφημιζόμενους και εμπόρους, ενώ παράλληλα να προστατεύει τα δεδομένα των πελατών. Σίγουρα όμως, αυτή η αλλαγή θα διαταράξει τα υπάρχοντα δεδομένα για το μάρκετινγκ και την εξατομικευμένη διαφήμιση, γεγονός το οποίο σημαίνει ότι οι επαγγελματίες θα πρέπει να προσαρμοστούν γρήγορα και αποτελεσματικά στο νέο κλίμα. Η δημιουργικότητά τους θα παίξει πολύ σημαντικό ρόλο εδώ.
Σημαντικό όμως είναι να επισημανθεί σε αυτό το σημείο ότι δε θα καταργηθούν όλα τα cookies. Η ανακοίνωση της Google για το 2021 επικεντρώθηκε κυρίως στις σχέσεις πρώτου μέρους. Αυτό σημαίνει ότι τυχόν δεδομένα πρώτου μέρους που λαμβάνετε από τον ιστότοπό σας, παραμένουν αυτόνομα. Μπορείτε να παρακολουθείτε τα δεδομένα των επισκεπτών του ιστότοπού σας χωρίς να βασίζεστε σε εξωτερικά cookie.
Πώς να προετοιμαστείτε για την επόμενη ημέρα;
Η αλλαγή αυτή είναι ακόμη ένα πολύ νέο και σχετικά άγνωστο δεδομένο για το χώρο του marketing. Ωστόσο, ας δούμε παρακάτω κάποια σημεία που αξίζει να προσέξετε για να κάνετε μία όσο το δυνατόν ομαλότερη μετάβαση στη νέα αυτή εποχή για τα cookies:
1. Εστάστε στα δεδομένα πρώτου μέρους (first party data)
Σε έναν κόσμο χωρίς cookie, η οργάνωση των δεδομένων πρώτου μέρους είναι το κλειδί. οι πληροφορίες πρώτου μέρους είναι σαν θησαυρός που μπορείτε να αποsπάσετε από το κοινό σας. Το κοινό σας θα σας σεβαστεί για αυτήν την κίνηση. Ενώ πολλές επωνυμίες στοχεύουν ήδη στην ίδια στρατηγική, είναι ζωτικής σημασίας να αναπτυχθούν νέοι δημιουργικοί τρόποι για να επενδύσετε στη στρατηγική πρώτων δεδομένων. Μπορείτε να συλλέξετε δεδομένα σε συμφωνία με τους κανόνες GDPR για τη στόχευση του κοινού σας χωρίς να βασίζεστε σε κανένα τρίτο μέρος. Σας βοηθά επίσης να δημιουργήσετε νέες ροές εσόδων με τη βοήθεια τμηματοποιημένων δεδομένων χρήστη. Πλατφόρμες όπως CRM, C.D.P.s (πλατφόρμα δεδομένων πελατών) και συστήματα χρέωσης είναι οι καλύτερες επιλογές για το σκοπό αυτό.
2. Προσέξτε και επενδύστε στη δημιουργία του κοινού σας
Οι άνθρωποι θέλουν οι επωνυμίες και οι εταιρείες να είναι πιο υπεύθυνες για το απόρρητο και τα δεδομένα τους. Χτίστε εμπιστοσύνη και αξιοπιστία με το κοινό σας. Έτσι, συλλέγετε τις πληροφορίες με το μεγαλύτερο νόημα για εσάς.
Μπορείτε να δημιουργήσετε το κοινό σας σε DMP (πλατφόρμες διαχείρισης δεδομένων) και να διασφαλίσετε τον εμπλουτισμό του. Με τη δύναμη του περιεχομένου και της ενεργοποίησης πολυμέσων, μπορείτε να ξεκινήσετε από το μηδέν. Δεν υπάρχει χρυσός κανόνας για τη δημιουργία πιστού κοινού, Το μόνο που μπορείτε να κάνετε είναι να επανεξετάσετε τη στρατηγική σας και να διαχειριστείτε, να ενώσετε και να αναλύσετε τα δεδομένα των καταναλωτών. Για το τελευταίο στοιχείο, αυτό μπορεί να συνδεθεί σε ένα μόνο αναγνωριστικό, όπως ένα απλό email, για ευκολία.
3. Η διαφάνεια είναι βασική
Σε έναν κόσμο γεμάτο με θολό και συχνά ασαφές περιεχόμενο, ξεχωρίστε με το να έχετε διαφάνεια απέναντι στους πελάτες σας. Μπορείτε έτσι να διαχειριστείτε πιο αποτελεσματικά τα όποια προβλήματα, όντας ειλικρινείς και ευθείς. Δώστε τους μία γεύση από τα παρασκήνια και ενημερώστε τους για το πώς διαχειρίζεστε τα δεδομένα τους, για να γίνετε αξιόπιστοι στα μάτια τους. Αυτό ενισχύει τις σχέσεις μεταξύ της επωνυμίας και του κοινού σας.
4. Αντιμετωπίστε το τεχνικό κομμάτι της στρατηγικής σας με ανανεωμένη προοπτική
Το να ενημερωθείτε για το πώς τα δεδομένα που συλλέγονται μπορούν να επηρεάσουν τις νέες σας στρατηγικές μάρκετινγκ είναι απαραίτητο.
Ο αντίκτυπος της κατάργησης των cookie μπορεί να σας βοηθήσει να ανακαλύψετε πολλές τεχνολογικές λύσεις. Ακόμη και για διαφορετικά κανάλια όπως το Facebook. Η Google σας επιτρέπει να πειραματιστείτε με νέες ιδέες.
Για να διατηρήσετε την επωνυμία σας ασφαλή από κάθε είδους νομικές επιπτώσεις, επιστρέψτε στις βασικές στρατηγικές. Χρησιμοποιήστε διαφημίσεις υψηλής στόχευσης, διαφημίσεις PPC και κάντε έρευνα σχετικά με τον τρόπο με τον οποίο μπορείτε να προσεγγίσετε το κοινό σας χωρίς cookie.
5. Δώστε προτεραιότητα στην εμπειρία των πελατών
Μπαίνουμε σε έναν κόσμο με αυξημένη την ανάγκη της ιδιωτικότητας και της περιφρούρησής της, όπου οι απαιτήσεις και η ικανοποίηση των πελατών είναι υψίστης σημασίας. Από το αίτημα συναίνεσης έως τη δημιουργία νέων καμπανιών, είναι σημαντικό να διατηρείτε την εμπειρία των πελατών πάντα στο μυαλό σας.
Η εμπειρία των πελατών παίζει διαφορετικό ρόλο στη μόχλευση της επωνυμίας σας. Μπορεί να σας βοηθήσει να αξιολογήσετε το μελλοντικό κοινό σας και να ορίσετε διαφορετικά σημεία επαφής μαζί του. Είναι απαραίτητη η δημιουργία ενός κλιμακούμενου περιβάλλοντος που να ικανοποιεί τις ανάγκες των πελατών σας και να συνδέει το περιεχόμενο με τους στόχους του καταναλωτή.
Βλέπουμε λοιπόν ότι παρόλο που το τοπίο αλλάζει και τα νέα δεδομένα είναι πολυάριθμα και σε πρώτη ανάγνωση ίσως απογοητευτικά, η προσαρμοστικότητα, η δημιουργικότητα και η ενημέρωση μπορούν να σας βοηθήσουν να περιηγηθείτε επιτυχώς στο νέο τοπίο που διαμορφώνεται.