Κοινό-στόχος: 6 ερωτήσεις για να το εντοπίσετε

Κοινό-στόχος: 6 ερωτήσεις για να το εντοπίσετε

Το κοινό-στόχος (ίσως το έχετε ακούσει και ως “target audience” είναι ένα μερίδιο των καταναλωτών που προσπαθεί να προσεγγίσει μια επιχείρηση με τις διαφημιστικές της προσπάθειες.

Ο στόχος εδώ είναι απλός και ξεκάθαρος: βασικά, θέλετε να στοχεύσετε άτομα που θα αγοράσουν τα προϊόντα σας.

Εάν στοχεύετε άτομα που δεν θέλουν να αγοράσουν τα προϊόντα σας ή δεν έχουν τα μέσα να αγοράσουν τα προϊόντα σας, ενδέχεται να έχετε περισσότερη επισκεψιμότητα στην ιστοσελίδα σας, αλλά δεν θα υπάρξει κάποιο άλλο όφελος για εσάς.

Εάν ξεκινήσετε τις προσπάθειές σας στο μάρκετινγκ χωρίς να γνωρίζετε το κοινό-στόχο σας, τότε θα σπαταλήσετε ενέργεια και χρήματα. Εάν το γνωρίζετε, όμως, τότε αποκτάτε ένα πολύ βασικό πλεονέκτημα.

Παράδειγμα κοινού-στόχου: ας υποθέσουμε ότι η επιχείρησή σας πουλά εκπαιδευτικά παιχνίδια. Το κοινό-στόχος σας μπορεί να είναι παιδιά, μητέρες, ειδικοί στην εκπαίδευση ή δάσκαλοι. Ή έχετε μια επιχείρηση μοτοσικλετών. Το κοινό σας σίγουρα δεν θα είναι άτομα κάτω των 18 ετών, σωστά; Μην προσπαθήσετε να τους προσεγγίσετε όλους αδιακρίτως για να αυξήσετε τις πιθανότητες πώλησης και κέρδους. Θα σας κοστίσει περισσότερο και θα μειώσει τα περιθώρια κέρδους σας μακροπρόθεσμα.

Η σημασία του να βρείτε το κοινό-στόχο σας:

Μόλις γνωρίζετε το κοινό-στόχο σας, είναι πιο εύκολο να βρείτε και να πραγματοποιήσετε έρευνα λέξεων-κλειδιών. Θα μπορέσετε έτσι να ανακαλύψετε πού αξίζει να επενδύσετε περισσότερο χρόνο και πόρους και τί βελτιστοποιήσεις ή αλλαγές πρέπει να κάνετε για να ανταποκρίνεται η στρατηγική σας στις ανάγκες και τα ενδιαφέροντα του κοινού-στόχου σας. Όταν γνωρίζετε το κοινό σας, μπορείτε να πραγματοποιήσετε σωστά την έρευνα λέξεων-κλειδιών και να βρείτε ευκαιρίες που δεν αυξάνουν μόνο την επισκεψιμότητα, αλλά το πιο σημαντικό, αυξάνουν τα έσοδα.

Πώς να εντοπίσετε το κοινό-στόχο σας:

Για να το καταφέρετε, αρκεί να απαντήσετε σε 6 απλά, αλλά πολύ σημαντικά ερωτήματα:

1. Ποιοι είναι;

Διερωτώμενοι ποιο είναι το κοινό-στόχος σας, πρέπει να σκεφτείτε ποιοι είναι οι άνθρωποι που ταυτίζονται με την επωνυμία σας. Ένας τρόπος να το μάθετε, είναι να παρακολουθείτε ποιος παρακολουθεί, κάνει likes, μοιράζεται και σχολιάζει στις αναρτήσεις σας σε κοινωνικούς ιστότοπους όπως το Facebook, το LinkedIn, το YouTube και το Instagram. Εάν κάποιος είναι πρόθυμος να αλληλεπιδράσει μαζί σας, τότε είναι πιθανό να είναι ο στόχος σας. Ακόμη και εκείνοι που αγόρασαν από εσάς μόνο μία φορά πρέπει να θεωρούνται μέρος του κοινού-στόχου σας, καθώς κάποιος που αγόρασε μια φορά μπορεί να αγοράσει ξανά. Οι πελάτες θέλουν να αισθάνονται ξεχωριστοί, και αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο η διαδικασία μετά την πώληση είναι τόσο σημαντική. Η σχέση σας με τον πελάτη πρέπει να παραμείνει ακόμη και μετά την ολοκλήρωση της αγοράς.

2. Ποιες είναι οι μεγαλύτερες δυσκολίες, προβλήματα ή επιθυμίες τους;

Να σκέφτεστε έξω από τον εαυτό σας όταν είναι ώρα να καθορίσετε τις δυσκολίες, τα προβλήματα και τις επιθυμίες του κοινού-στόχου σας. Βάλτε τον εαυτό σας “στα παπούτσια τους”. Μην κάνετε προσφορές με βάση τη γνώμη σας. Κάντε τις σύμφωνα με έρευνα που βασίζεται σε δεδομένα, προηγούμενες εμπειρίες και ανάλυση της συμπεριφοράς των δυνητικών πελατών σας. Κατανοήστε τις μεγαλύτερες δυσκολίες που αντιμετωπίζει το κοινό σας για να προσπαθήσετε να τις επιλύσετε.

3. Πού αναζητούν πληροφορίες στο Διαδίκτυο;

Όλοι χρειαζόμαστε πληροφορίες. Κάθε μέρα κατακλυζόμαστε με τόνους πληροφοριών, αλλά όταν τις χρειάζεστε περισσότερο, πού πηγαίνετε για να βρείτε απαντήσεις;

Προσδιορίστε τα κανάλια επικοινωνίας που ταιριάζουν περισσότερο στο κοινό-στόχο σας και προσπαθήστε να μιλήσετε μαζί τους χρησιμοποιώντας μια συγκεκριμένη γλώσσα, η οποία να τους είναι οικεία (π.χ. θα απευθυνόσασταν διαφορετικά σε ένα κοινό των 20-30 ετών, από ό,τι σε ένα κοινό των 50-60 ετών).

4. Ποιο πραγματικό όφελος προσφέρετε;

Όλοι ζητάμε λύση στα προβλήματά μας και διευκολύνσεις. Το ίδιο και το κοινό-στόχος σας. Σκεφτείτε λίγο το προϊόν σας και το πρόβλημα που επιλύει. Ποια οφέλη προσφέρει το προϊόν ή η υπηρεσία σας; Τι μπορεί να κάνει για την επίλυση αυτών των προβλημάτων; Ποια είναι η κύρια προσφορά αξίας; Με τόσο μεγάλο ανταγωνισμό, πρέπει να προσπαθήσετε να βρείτε το ανταγωνιστικό σας πλεονέκτημα και να προσπαθείτε πάντα να βελτιώσετε το προϊόν σας, προσφέροντας κάτι επιπλέον που άλλοι δεν το κάνουν. Για παράδειγμα, καλύτερη εξυπηρέτηση πελατών, ένα δωρεάν εργαλείο ή μία δωρεάν δοκιμαστική περίοδο.

5. Τι τραβάει την προσοχή τους αρνητικά;

Η αισιοδοξία βοηθά πολύ, αλλά η σκέψη για τα αρνητικά μπορεί επίσης να βοηθήσει, ειδικά όταν μιλάμε για το κοινό-στόχο. Σκεφτείτε τι θέλει το κοινό σας, αλλά μην αμελήσετε να σκεφτείτε και τι σίγουρα δεν θέλουν και τι αποφεύγουν. Με αυτές τις ισχυρές πληροφορίες, ενδέχεται να έχετε περισσότερες πιθανότητες να γοητεύσετε τους πιθανούς πελάτες σας.

Το να αποφύγετε αυτό που θεωρούν αρνητικό είναι το πρώτο βήμα για να λάβετε την έγκρισή τους. Μετά από αυτό, χρειάζεται μόνο να εφαρμόσετε άλλες στρατηγικές για να κάνετε αποτελεσματικό μάρκετινγκ.

6. Ποιον εμπιστεύονται;

Η εμπιστοσύνη είναι το παν για το κοινό-στόχο σας. Κανείς δεν αγοράζει ένα προϊόν ή μια υπηρεσία από μια εταιρεία που δεν γνωρίζει ή δεν εμπιστεύεται. Γι 'αυτό οι κριτικές στο Amazon διαβάζονται και είναι τόσο σημαντικές για τους πωλητές. Ξέρουν ότι χτίζουν εμπιστοσύνη. Αυτό βοήθησε επίσης την Amazon να γίνει εταιρεία τρισεκατομμυρίων δολαρίων.

Παρόλο που αυτή είναι η τελευταία ερώτηση, είναι μια από τις πιο σημαντικές.

Η φήμη της εταιρείας σας είναι ζωτικής σημασίας. Η φροντίδα της σχέσης με τους πελάτες σας είναι απαραίτητη καθώς διαδίδουν πληροφορίες σχετικά με την επωνυμία σας στο Διαδίκτυο και στους φίλους και την οικογένειά τους.

Εάν λάβετε καλές κριτικές, έχετε θετικά σχόλια και αποκτήσετε μεγάλη φήμη, οι πελάτες θα έχουν πιο πολλά κίνητρα για να αγοράσουν από εσάς.

 

Η γνώση του κοινού σας είναι μόνο το πρώτο βήμα ενός επιτυχημένου σχεδίου μάρκετινγκ - αλλά δεν εγγυάται την επιτυχία. Πρέπει ακόμα να δημιουργήσετε το περιεχόμενό σας. Θα θέλατε επίσης να δημιουργήσετε ένα σχέδιο προώθησης περιεχομένου για να προσεγγίσετε το κοινό σας. Ωστόσο, γνωρίζοντας το κοινό σας, η στόχευσή σας βελτιστοποιείται και είστε ένα βήμα πιο κοντά στα θετικά αποτελέσματα!

 

 

Επικοινωνήστε

Χάλκης 5, Νέο Ηράκλειο, Αττική

  • dummy2102838009

  • dummy2102838091

  • dummy info@logicsoft.gr

NEWSLETTER

Εγγραφείτε στη λίστα μας για να λαμβάνετε ενημερώσεις
Please fill the required field.

Search