Η δημιουργία και διαχείριση μιας επιτυχημένης καμπάνιας πληρωμής ανά κλικ (PPC) είναι μία απαιτητική διαδικασία. Και όπως καθετί στο marketing, είναι μία διαδικασία που θέλει χρόνο και βελτιστοποιήσεις για να αποδώσει καρπούς.
Ένας προϋπολογισμός πρέπει να οριστεί, λέξεις-κλειδιά πρέπει να υποβληθούν για προσφορές και ένα κοινό πρέπει να υποστεί τμηματοποίηση - και αυτά είναι μόνο μερικά από τα πράγματα που χρειάζεστε για να διαχειριστείτε επιτυχημένα τις καμπάνιες PPC.
Κάθε καμπάνια είναι μοναδική, ωστόσο υπάρχουν και χαρακτηριστικά που οδηγούν σε μεγαλύτερα ποσοστά επιτυχίας. Παρακάτω θα δούμε 4 συνηθισμένα λάθη που συναντώνται συχνά σε καμπάνιες PPC.
1. Το να μη δημιουργείτε αγοραστές-περσόνες
Προτού ξεκινήσετε να εστιάζετε στα κέρδη και την απόδοση των διαφημίσεών σας, πρέπει να βρείτε το κοινό-στόχο σας. Καλό θα ήταν να προσδιορίσετε:
● Για ποιον δημιουργείτε τις διαφημίσεις σας
● Ποιος είναι ο ρόλος τους
● Τι παρακινεί το κοινό σας
● Τί απογοητεύει το κοινό σας
● Τί προϋπολογισμό διαθέτει το κοινό σας
Το να δημιουργήσετε λεπτομερείς αγοραστές-περσόνες σάς βοηθά να προσδιορίσετε λεπτομέρειες σχετικά με το κοινό-στόχο σας, τις οποίες μπορείτε να χρησιμοποιήσετε για να προσαρμόσετε τις διαφημίσεις στις συγκεκριμένες ανάγκες τους. Γνωρίστε καλύτερα το κοινό-στόχο σας πριν επιλέξετε λέξεις-κλειδιά και γράψετε αντίγραφο διαφήμισης.
2. Το να μη λαμβάνετε υπόψιν τις διαφορές στην πρόθεση του χρήστη στις καμπάνιες Search, Display και Social
Ακόμα κι αν δημιουργείτε μια καμπάνια για την ίδια προσφορά σε διαφορετικά κανάλια, δεν θα πρέπει να είναι η ίδια. Και ο λόγος για αυτό είναι επειδή το κοινό αναζήτησης (search), κοινωνικής δικτύωσης (social) και εμφάνισης (display) δεν συμπεριφέρεται με τον ίδιο τρόπο και οι ίδιες διαφημίσεις, ακόμη και αν προωθούν την ίδια προσφορά, δεν θα λειτουργήσουν με τον ίδιο τρόπο και την ίδια αποτελεσματικότητα για όλα τα είδη κοινού. Ένας χρήστης που πραγματοποιεί αναζήτηση στο Google έχει διαφορετική πρόθεση από έναν χρήστη που περιηγείται απλώς στη ροή του στο Facebook.
Δείτε πώς μπορείτε να κάνετε διάκριση μεταξύ των τριών τύπων κοινού:
● Search (κοινό αναζήτησης): Αυτές οι δυνητικοί πελάτες αναζητούν ενεργά λύσεις στα προβλήματά τους ή στα προϊόντα που θέλουν να αγοράσουν. Έχουν υψηλότερη πρόθεση αγοράς σε συνδυασμό με υψηλό κίνητρο. Εδώ μπορείτε να είστε πιο επιθετικοί με την πώληση χρησιμοποιώντας τις σχετικές λέξεις-κλειδιά που χρησιμοποίησαν στο ερώτημά τους.
● Display (κοινό προβολής): Αυτοί οι χρήστες δεν αναζητούν ενεργά λύσεις, απλώς περιηγούνται στον ιστό. Έχουν χαμηλή αγοραστική πρόθεση και κίνητρο. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο οι διαφημίσεις με χαμηλή πρόθεση πώλησης λειτουργούν καλύτερα για αυτόν τον τύπο κοινού.
● Social (κοινό κοινωνικών δικτύων): Οι χρήστες των μέσων κοινωνικής δικτύωσης μοιράζονται χαρακτηριστικά με το κοινό προβολής, καθώς δεν αναζητούν ενεργά λύσεις. Οι διαφημίσεις που πωλούν λιγότερο επιθετικά λειτουργούν επίσης καλά εδώ.
3. Το να μη διαχερίζεστε τις λίστες αποκλεισμού
Δεδομένου ότι οι διαφημίσεις PPC απαιτούν να πληρώνετε κάθε φορά που ένας χρήστης κάνει κλικ στη διαφήμισή σας, είναι σημαντικό κάθε χρήστης που κάνει κλικ να είναι κάποιος που θέλετε να κάνετε κλικ. Η διαχείριση των λιστών εξαίρεσης στη διαφημιστική πλατφόρμα του PPC σας βοηθά να προσεγγίσετε είδη κοινού που σχετίζονται με την επιχείρησή σας. Αυτό συμβάλλει στην αύξηση της πιθανότητας κλικ στις διαφημίσεις σας και μειώνει το κόστος της διαφήμισης.
Το Google Ads σάς επιτρέπει να δημιουργείτε λίστες εξαίρεσης κοινού στις ακόλουθες καμπάνιες: παρόμοια με την εξαίρεση συγκεκριμένων λέξεων-κλειδιών από τις καμπάνιες σας, μπορείτε να καταργήσετε συγκεκριμένα είδη κοινού από τη λίστα σας, εάν πιστεύετε ότι δεν ταιριάζουν. Για παράδειγμα, μπορείτε να εξαιρέσετε τους υπάρχοντες πελάτες σας από το να βλέπουν τις διαφημίσεις προβολής επαναληπτικού μάρκετινγκ.
Κάτι ανάλογο μπορείτε να κάνετε και στις διαφημίσεις Facebook, καθώς σάς επιτρέπουν επίσης να εξαιρέσετε συγκεκριμένα είδη κοινού χρησιμοποιώντας προσαρμοσμένα είδη κοινού. Για να το κάνετε αυτό, μπορείτε να δημιουργήσετε μια λίστα προσαρμοσμένου κοινού ή να δημιουργήσετε ένα προσαρμοσμένο κοινό από τον ιστότοπό σας για να εξαιρέσετε συγκεκριμένους χρήστες.
Οι λίστες εξαίρεσης σας βοηθούν να αποκτήσετε νέους πελάτες χωρίς να στοχεύσετε υπάρχοντες πελάτες και βοηθούν στην αύξηση των μετατροπών στοχεύοντας αποκλειστικά σε δυνητικούς πελάτες.
4. Να μη λαμβάνετε υπόψιν την εμπειρία μετά το κλικ
Το πιο συνηθισμένο λάθος που γίνεται στο PPC είναι να βλέπουμε μια διαφήμιση ως μία απομονωμένη μονάδα αντί για πρόδρομο της εμπειρίας που θα έχει ο χρήστης μετά το κλικ.
Ένα κλικ σε διαφήμιση δεν μεταφράζεται άμεσα σε μετατροπές. Είναι μόνο ένα μέρος του ταξιδιού που πρόκειται να ξεκινήσουν οι χρήστες. Είναι σημαντικό το πού τους κατευθύνετε αφού το κλικ στη διαφήμιση καθορίζει εάν θα κερδίσετε μια μετατροπή ή όχι.
Η σύνδεση διαφημίσεων PPC με μια σχετική εμπειρία μετά το κλικ διασφαλίζει ότι οι προσδοκίες των χρηστών ικανοποιούνται μετά το κλικ στη διαφήμιση. Εν τέλει, αυτό στο οποίο στοχεύετε είναι τα μηνύματα στην εμπειρία πριν από το κλικ να συμφωνούν με το μήνυμα που εισπράττει ο χρήστης κατά την εμπειρία μετά το κλικ. Αυτό μερικές φορές ονομάζεται "αντιστοίχιση μηνυμάτων". Μπορείτε να επιτύχετε αντιστοίχιση μηνυμάτων μόνο εάν συνδέσετε τη διαφήμισή σας με την αρχική σελίδα, το προϊόν ή οποιαδήποτε άλλη σελίδα στον ιστότοπό σας.
Όταν βελτιστοποιείτε την εμπειρία μετά το κλικ, διασφαλίζετε ότι ένα κλικ σε διαφήμιση θα μετατραπεί επίσης σε κλικ CTA. Με την αντιστοίχιση μηνυμάτων και την κατάργηση όλων των συνδέσμων πλοήγησης, δεν αποσπάτε τους επισκέπτες από τον στόχο της μετατροπής.
Η αποτυχία σύνδεσης των διαφημίσεων PPC σε σχετικές σελίδες προορισμού μετά το κλικ δημιουργεί αποτυχημένες μετατροπές. Αυτό ακυρώνει όλο το χρόνο και την προσπάθεια που αφιερώσατε για τη διαχείριση της PPC καμπάνιας σας, τη στόχευση λέξεων-κλειδιών, την τμηματοποίηση επισκεψιμότητας και τη δημιουργία της διαφήμισης.
Δοκιμάστε αυτά τα 4 βήματα για να δείτε πιο καλά αποτελέσματα στις PPC καμπάνιες σας!