Με αφορμή τον Covid-19 ο οποίος έχει επηρεάσει κάθε πτυχή της καθημερινότητας μας σε προσωπικό όσο και σε επαγγελματικό επίπεδο, οι επιχειρήσεις αναζητούν νέους τρόπους προσαρμογής ώστε να επιβιώσουν στις δύσκολες αυτές καταστάσεις.
Με στοιχεία μελέτης 500 μικρών επιχειρήσεων, είμαστε σε θέση να μπορούμε να σας παραδώσουμε μερικές συμβουλές ψηφιακού μάρκετινγκ σχετικά με τα έσοδα και την παρουσία μικρών επιχειρήσεων στην αγορά σε περιόδους κρίσης όπως αυτή που βιώνουμε τον τελευταίο χρόνο.
Με την έλλειψη φυσικών πόρων και επιλογών ώστε οι επιχειρήσεις να μπορούν να επιβιώσουν σε όλο αυτό το διάστημα λόγο πανδημίας, πολλές από αυτές έχουν αποταθεί στη δύναμη του ψηφιακού κόσμου, το οποίο όχι μόνο στο να διατηρήσουν τις επιχειρήσεις τους, αλλά και να αυξήσουν τα κέρδη τους μέσω αυτού.
Εκμεταλλευόμενοι της κατάστασης που επικρατεί λόγο πανδημίας με κλειστές ένα μεγάλο ποσοστό των επιχειρήσεων, έγιναν έρευνες μέσα από τις οποίες οι μικρές επιχειρήσεις θα μπορούν να καταλάβουν τι λειτουργεί και τι όχι από τις στρατηγικές μάρκετινγκ και των καναλιών τους. Αν και μια αρκετά δύσκολη κατάσταση, τους δίνετε η ευκαιρία στους ηγέτες των επιχειρήσεων να ρίξουν μια ματιά στις τεχνικές του ψηφιακού μάρκετινγκ.
Έτσι, εμείς φροντίσαμε να δημιουργήσουμε μια λίστα οδηγό μέσα από την οποία θα μπορείτε να συμβουλευτείτε για το πώς μπορείτε να γίνετε πιο αποτελεσματικοί μέσα από το ψηφιακό μάρκετινγκ.
Παρακάτω σας παραθέτουμε μερικές συμβουλές για το πώς μπορείτε να αναπτύξετε το ψηφιακό μάρκετινγκ της δικής σας επιχείρησης:
- Δημιουργήστε μια ισχυρή εικόνα στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης
- Χρήση μάρκετινγκ ηλεκτρονικού ταχυδρομείου για σύνδεση με πελάτες
- Ανάπτυξη μάρκετινγκ ιστότοπων
- Έναρξη χρήσης μάρκετινγκ βίντεο
- Χρήση εσωτερικών πόρων ψηφιακού μάρκετινγκ
- Βρείτε περισσότερα καταστήματα για μάρκετινγκ εκτυπώσεων
- Καθορίστε τον κύριο στόχο της μικρής επιχείρησης σας
- Δημιουργήστε μια ισχυρή εικόνα στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.
Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης πλέον αποτελούν αναπόσπαστο μέρος των επιχειρήσεων εφόσον η επικοινωνία πρόσωπο με πρόσωπο είναι περιορισμένη. Μέχρι και το 88% των επιχειρήσεων σήμερα επενδύουν στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης λόγο των πολλαπλών στρατηγικών που προσφέρουν για το ψηφιακό μάρκετινγκ.
Επομένως, εφόσον αποφασίσετε να ενταχτείτε στον κόσμο των κοινωνικών μέσων δικτύωσης καλό θα ήταν να φροντίσετε να έχετε μια φιλική εικόνα προς τον πελάτη ώστε να τον προσελκύει.
Οι ιδιοκτήτες επιχειρήσεων εκτιμούν τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, ανεξάρτητα από την ηλικία τους
Η πλειοψηφία όλων των γενεών βασίζεται στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για την επιχείρησή τους: Millennials (91%), Generation Xers (91%), και baby boomers (85%) χρησιμοποιούν τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για την επιχείρησή τους.
Επιπλέον, όλες οι γενιές σχεδιάζουν να χρησιμοποιήσουν τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης περισσότερο το 2020. Το 50% των χιλιετιών, το 31% του Generation Xers και το 26% των baby boomers σχεδιάζουν να αναπτύξουν τις στρατηγικές ψηφιακού μάρκετινγκ φέτος.
Εκτός των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, κάθε γενιά σχεδιάζει να επενδύσει περισσότερο στα ακόλουθα κανάλια:
- Millennials: Μάρκετινγκ ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (80%), μάρκετινγκ βίντεο (75%), και μάρκετινγκ ιστότοπων (50%)
- Generation Xers: Μάρκετινγκ ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (73%), μάρκετινγκ βίντεο (57%), και μάρκετινγκ ιστότοπων (59%)
- Baby boomers: Μάρκετινγκ ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (65%), μάρκετινγκ βίντεο (46%), και μάρκετινγκ ιστότοπων (52%)
Η Sandy Murray είναι ιδιοκτήτρια της Four 12 Photography, μιας εταιρείας φωτογραφίας στο Ιλινόις που χρησιμοποιεί τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για να επεκτείνει το δίκτυό της.
"Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης παρέχουν τρόπους προσέγγισης νέων ακροατηρίων που μπορεί να ταιριάζουν με την επωνυμία μας", δήλωσε η Murray.
Τέσσερις δημοσιεύσεις του 12 Photography στο Facebook θέτουν ερωτήσεις και διευκολύνουν τις συνομιλίες κοινοποιώντας περιεχόμενο που οι νύφες ενθαρρύνονται να απαντήσουν.
Παρόλο που αυτές οι αναρτήσεις στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης είναι προσανατολισμένες στην προβολή των εμπορικών σημάτων των εταιρειών τους, υπάρχει ένα κρυφό όφελος.
"Ως αποτέλεσμα, έχουμε περισσότερα likes στις σελίδες μας και βγάζουμε περιεχόμενο για να βοηθήσουμε όσους παντρεύονται", δήλωσε ο Μάρεϊ. "Βοηθά όλους να παραμείνουν θετικοί κατά τη διάρκεια του COVID-19."
Με τον αριθμό των καναλιών κοινωνικών μέσων εκεί έξω (Facebook, Instagram, Twitter, LinkedIn κ.λπ.), υπάρχουν περισσότερες πιθανότητες από ποτέ να συνδεθείτε καλύτερα με το κοινό σας.
Σύμφωνα με BigCommerce, το 72% των πελατών λένε ότι οι θετικές κριτικές και οι μαρτυρίες τους κάνουν να εμπιστεύονται μια επιχείρηση. Η ύπαρξη μιας καλά μελετητης στρατηγικής για τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης μπορεί να διευκολύνει αυτή την εμπιστοσύνη.
- Χρησιμοποιήστε καμπάνιες μάρκετινγκ ηλεκτρονικού ταχυδρομείου για να συνδεθείτε με πελάτες
Ενώ ορισμένοι μπορεί να υποστηρίζουν ότι το μάρκετινγκ μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου είναι ξεπερασμένο, οι περισσότερες μικρές επιχειρήσεις εξακολουθούν να χρησιμοποιούν το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο για να διευκολύνουν τις προσωπικές συνδέσεις με τους πελάτες τους.
Περισσότερες από τις μισές μικρές επιχειρήσεις (54%) σχεδιάζουν να χρησιμοποιήσουν το μάρκετινγκ μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου ως μέρος της στρατηγικής ψηφιακού μάρκετινγκ.
Σύμφωνα με το HubSpot, το 80% των επιχειρηματικών ηγετών πιστεύουν ότι το μάρκετινγκ μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου ενισχύει τη διατήρηση πελατών. Σχεδόν το 60% των ερωτηθέντων στην έρευνα για την κατάσταση του μάρκετινγκ ηλεκτρονικού ταχυδρομείου λένε ότι τα μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου μάρκετινγκ επηρεάζουν την αγοραστική τους συμπεριφορά.
"Το μάρκετινγκ μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου είναι υψίστης σημασίας για τη διατήρηση της πελατειακής σας βάσης", δήλωσε ο Ryan Masten, ιδρυτής της Earn2Trade,μιας μικρής εκπαιδευτικής και οικονομικής επιχείρησης. "Υπάρχει πολύ περισσότερος χώρος για εξατομίκευση και προσαρμογή σε ένα μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, καθώς επικοινωνείτε απευθείας με τους δικούς σας πελάτες."
Η εξατομίκευση κάνει τους πελάτες να επιστρέφουν.
Ο αντίκτυπος του μάρκετινγκ ηλεκτρονικού ταχυδρομείου υπερβαίνει τα γεμάτα εισερχόμενα. Είναι ένα βασικό εργαλείο ψηφιακού μάρκετινγκ για μικρές επιχειρήσεις που θέλουν να επεκτείνουν την εμβέλεια και την επιρροή της επωνυμίας τους.
3. Επεκτείνετε τις προσπάθειες μάρκετινγκ ιστότοπων
Η προβολή στο διαδίκτυο είναι εξαιρετικά σημαντική για τις επιχειρήσεις στις μέρες μας. Εάν η επιχείρησή σας δεν διαθέτει ιστότοπo, η παρουσία σας στην αγορά σας είναι ουσιαστικά ανύπαρκτη.
Οι μικρές επιχειρήσεις δεν χρειάζεται να κοιτάξουν πέρα από τις δικές τους διαδικτυακές πλατφόρμες για να αυξήσουν τις γνώσεις τους σχετικά με το μάρκετινγκ ιστότοπων.
Το 2020, περίπου το 56% των μικρών επιχειρήσεων επενδύουν μάρκετινγκ ιστοσελίδων για να αυξήσουν την ψηφιακή τους παρουσία.
Το διαδικτυακό μάρκετινγκ είναι μια πιο εστιασμένη ψηφιακή προσπάθεια μέσω εσωτερικών πόρων. Με τη δημιουργία διαδικτυακών σχέσεων, το μάρκετινγκ ιστότοπων είναι μια από τις πιο μετρήσιμες τακτικές.
Οι μικρές επιχειρήσεις αυξάνουν την παρουσία τους στο διαδίκτυο για να συναντήσουν τους πελάτες τους εκεί που βρίσκονται τώρα, καθιστώντας τη μετάβαση όσο το δυνατόν πιο απρόσκοπτη.Με τις διαδικτυακές προτιμήσεις να αλλάζουν συχνά παράλληλα με την αναπτυσσόμενη ψηφιακή αγορά, οι μικρές επιχειρήσεις μπορούν να προσθέτουν ποικιλία στους ιστότοπούς τους παράγοντας έγκαιρο περιεχόμενο με προσωπική πινελιά.
Για παράδειγμα, η πρόσφατη ανάρτηση ιστολογίου του Dronegenuity αντιμετωπίζει συμβουλές εξοικονόμησης χρημάτων για επιχειρηματίες drone που θέλουν να μειώσουν το κόστος κατά τη διάρκεια της πανδημίας.
Οι μικρές επιχειρήσεις μπορούν να μελετήσουν τα επίπεδα επισκεψιμότητας και αφοσίωσης του ιστότοπού τους, βρίσκοντας τομείς για να αυξήσουν την επιτυχία τους. Αυτός είναι ένας γρήγορος τρόπος για να βρείτε τι λειτουργεί και τι όχι.
4. Αρχίστε να χρησιμοποιείτε το μάρκετινγκ βίντεο
Η χρήση εντυπωσιακών βίντεο μπορεί να βοηθήσει τις μικρές επιχειρήσεις να κυριαρχήσουν στο κύκλωμα ψηφιακού μάρκετινγκ, επειδή τα βίντεο κάνουν τον μέσο χρήστη να ξοδεύει 88% περισσότερο χρόνο σε έναν ιστότοπο.
Παρά το γεγονός ότι περισσότεροι από τους μισούς καταναλωτές επιθυμούν να δουν περισσότερο περιεχόμενο βίντεο από επωνυμίες που υποστηρίζουν, μόνο το ένα τρίτο περίπου των μικρών επιχειρήσεων (32%) σχεδιάζουν να επενδύσουν περισσότερο στο μάρκετινγκ βίντεο φέτος.
Για τα τοπικά κουτιά δώρων αγάπης, Herpich χρησιμοποιεί το βίντεο ως προωθητικό μέσο.
"Ως πρώην παραγωγός ειδήσεων, κατανοώ την αξία του βίντεο, ειδικά τώρα σε μια πιο κατακερματισμένη και ψηφιακά εστιασμένη αγορά", δήλωσε ο Χέρπιχ. "Σε ένα γρήγορο βίντεο ενός λεπτού, δεν μπορώ μόνο να πω αλλά και να δείξω το μήνυμά μου".
Παρόλο που η δημιουργία ενός ελκυστικού βίντεο περιλαμβάνει περισσότερο μια χρονική δέσμευση, διαφορετικές επιχειρήσεις χρησιμοποιούν το μάρκετινγκ βίντεο ως πόρο για έκθεση κατά τη διάρκεια αυτής της χρονικής περιόδου.
Το επαγγελματικό λογισμικό δεν είναι απαραίτητο για τη δημιουργία ενός βίντεο που προκαλεί σκέψεις. Οι μικρές επιχειρήσεις με προϋπολογισμό μπορούν να δημιουργήσουν σπιτικά βίντεο που ταιριάζουν στις ανάγκες και τις προσδοκίες του κοινού τους.
Περισσότεροι άνθρωποι εργάζονται εξ αποστάσεως και περνούν τον ελεύθερο χρόνο τους με τους φορητούς υπολογιστές τους. Ένα οπτικά ελκυστικό, σύντομο βίντεο μπορεί να κάνει θαύματα για το ποσοστό αφοσίωσης.
Περισσότερες μικρές επιχειρήσεις θα πρέπει να εξετάσουν τη διαδραστική και ελκυστική αξία του μάρκετινγκ βίντεο.
5. Χρήση εσωτερικών πόρων ψηφιακού μάρκετινγκ
Οι μικρές επιχειρήσεις χρησιμοποιούν εσωτερικούς πόρους που παρέχουν στην εταιρεία τους δημιουργικές ιδέες ψηφιακού μάρκετινγκ.
Η πλειονότητα των μικρών επιχειρήσεων (63%) βασίζονται σε εσωτερικούς υπαλλήλους που εργάζονται σε υπηρεσίες ψηφιακού μάρκετινγκ εκτός από άλλες ευθύνες. Μόνο το 16% των μικρών επιχειρήσεων χρησιμοποιούν υπαλλήλους που επικεντρώνονται μόνο στο ψηφιακό μάρκετινγκ.
Για εταιρείες που επιθυμούν να εξοικονομήσουν χρήματα κατά τη διάρκεια αυτής της οικονομικής ύφεσης, η χρήση των εργαζομένων που έχει ήδη η εταιρεία σας για ψηφιακό μάρκετινγκ είναι μια εξαιρετική λύση.
Αυτοί οι εργαζόμενοι γνωρίζουν επίσης τις υπηρεσίες και τα προϊόντα σας καλύτερα.
"Ως μικρότερη εταιρεία, έχουμε μέλη της ομάδας που εφαρμόζουν τις δεξιότητές τους σε διάφορους τομείς της επιχείρησης, συμπεριλαμβανομένης της δημιουργίας γραφικών για τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, της σύνταξης περιεχομένου μάρκετινγκ και άλλων έργων που επικεντρώνονται στο μάρκετινγκ", δήλωσε ο Spawn.
Λόγω του μικρού μεγέθους του προσωπικού των Εικονικών Επαγγελμάτων, διαφορετικά μέλη της ομάδας συνεισφέρουν με διάφορους τρόπους εκτός της τυπικής περιγραφής εργασίας τους.
6. Βρείτε περισσότερα καταστήματα για μάρκετινγκ εκτυπώσεων
Οι επιχειρήσεις δεν επικεντρώνονται μόνο στο ψηφιακό μάρκετινγκ — οι περισσότερες εξακολουθούν να χρησιμοποιούν παραδοσιακές τεχνικές μάρκετινγκ, όπως το μάρκετινγκ εκτυπώσεων.
Περίπου τα δύο τρίτα (63%) των μικρών επιχειρήσεων εξακολουθούν να χρησιμοποιούν το μάρκετινγκ εκτύπωσης ως μέρος της στρατηγικής μάρκετινγκ. Αυτό περιλαμβάνει απευθείας αλληλογραφία, φυλλάδια και πανό.
Η Herpich χρησιμοποιεί απευθείας αλληλογραφία για να προσεγγίσει μερικούς από τους παλαιότερους πελάτες της και μερικούς καθιερωμένους οργανισμούς.
"Κάθε χρόνο, στέλνω το ετήσιο τουριστικό φυλλάδιό μας σε μια επιμελημένη λίστα γυναικείων οργανώσεων της περιοχής", δήλωσε ο Χέρπιχ. "Αυτά τα $100 που ξοδεύω σε εκτυπώσεις και ταχυδρομικά δώρα θα φέρουν κατά μέσο όρο επιχειρήσεις αξίας 3.000-5.000 δολαρίων." Τα φυλλάδια παρουσιάζουν διαφορετικές γιορτές που μπορούν να συνοδεύσουν τις περιηγήσεις, μαζί με τους τύπους εμπειριών που μπορούν να έχουν οι άνθρωποι.
Ακολουθώντας παρόμοια χαρακτηριστικά του μάρκετινγκ βίντεο, τα καταστήματα εκτύπωσης απευθύνονται στις αισθήσεις και μπορούν να γίνουν αξέχαστες καμπάνιες.
7. Προσδιορίστε τον κύριο στόχο της μικρής επιχείρησής σας
Έχοντας έναν κύριο στόχο για τη μέτρηση της επιτυχίας των προσπαθειών ψηφιακού μάρκετινγκ μπορεί να είναι η πιο ευεργετική συμβουλή ψηφιακού μάρκετινγκ από όλες. Πριν ξεκινήσουν το σχέδιο μάρκετινγκ μικρών επιχειρήσεων, οι εταιρείες πρέπει να καθορίσουν τον κύριο στόχο ψηφιακού μάρκετινγκ.
Επί του παρόντος, περισσότερα από τα τρία τέταρτα (76%) των μικρών επιχειρήσεων πιστεύουν ότι οι προσπάθειές τους για ψηφιακό μάρκετινγκ είναι αποτελεσματικές στην επίτευξη των στόχων της εταιρείας τους.
Ενώ τα αποτελέσματα ποικίλλουν για τις μικρές επιχειρήσεις που εξετάσαμε, όλοι οι στόχοι τους αποσκοπούν στην αύξηση της επιτυχίας τους στον κλάδο και την αγορά τους.
Οι μικρές επιχειρήσεις πρέπει να αποφασίσουν σε τι δεσμεύονται όσον αφορά τις προσπάθειές τους για ψηφιακό μάρκετινγκ.
"Στόχος μας είναι να γίνουμε γνωστοί στην κοινότητά μας μέσω φωτογραφικών εργασιών και μέσω της συμμετοχής και υποστήριξης της κοινότητάς μας", δήλωσε ο Μάρεϊ.
Μαζί με την υποστήριξη των κοινοτήτων τους, οι μικρές επιχειρήσεις μπορούν να κοιτάξουν πέρα από αυτό το πεδίο σε μια μεγαλύτερη βάση.
Η διαδικτυακή έκθεση είναι για πάντα, ενώ τα δολάρια των μέσων ενημέρωσης τελικά εξαντλούνται.Ξεκινώντας με έναν συγκεκριμένο στόχο και εκτελώντας σε αυτό είναι ένας τρόπος για να δομήσει ένα σχέδιο ψηφιακού μάρκετινγκ μικρών επιχειρήσεων.
Κάθε επιχείρηση είναι διαφορετική. Ανεξάρτητα από το στόχο σας για ψηφιακό μάρκετινγκ, το κύριο μέλημα κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου είναι να κρατήσετε την επιχείρησή σας ενωμένη.
Οι μικρές επιχειρήσεις πρέπει να κοιτάξουν μπροστά.
Μια επιτυχημένη καμπάνια ψηφιακού μάρκετινγκ μπορεί να ωφελήσει τις μικρές επιχειρήσεις κατά τη διάρκεια αυτής της απρόβλεπτης περιόδου. Η σκέψη για το μέλλον μπορεί να αναπνεύσει λίγη αισιοδοξία στη μικρή σας επιχείρηση.
Ο αντίκτυπος του COVID-19 θα είναι μακροχρόνιος, επομένως οι επιχειρήσεις πρέπει να σχεδιάσουν μακροπρόθεσμους στόχους ψηφιακού μάρκετινγκ για να τους ξεχωρίσουν από άλλους στην αγορά.
Σχετικά με την έρευνα:
Ο ορισμός μας για τις μικρές επιχειρήσεις περιλαμβάνει εταιρείες με 1 έως 500 εργαζόμενους, ο οποίος αντιστοιχεί στον ορισμό της Διοίκησης Μικρών Επιχειρήσεων για τις μικρές επιχειρήσεις
Πηγή: 7 Digital Marketing Tips for Small Businesses | March 2021 (themanifest.com)